donderdag 17 maart 2011

Ballet

Toen ik een foldertje onder ogen kreeg met de aankondiging van peuterdanslessen die heel toevallig zouden worden gegeven in de cursusruimte hier aan de overkant, tien stappen lopen vanaf de voordeur, besloot ik dat dit een aanbod was dat ik niet kon negeren.
Dus vroeg ik aan Lois: 'Wil je op ballet?' (Ik weet dat er peuterdans op de flyer stond, maar ik vond 'ballet' zo chique klinken. Bovendien had ze onlangs, met Bo, naar Black Swan een slechte ballerina-barbiefilm gekeken dus ik dacht dat het wel tot haar verbeelding zou spreken.)
'Ja,' zei Lois, 'ik wil op ballét.'

Gisteren was het dan zover.
En ja, wat kan ik zeggen.
Ten eerste bleek dat we niet helemaal op de hoogte waren van de heersende dresscode. Nou vond ik persoonlijk dat ze er fantastisch uitzag in haar gympakje met daaronder een afgeknipte maillot van Bo, maar - klopt - ze was geen vlinder. Ze had geen tutu. Geen roze en lichtblauwe roezeltjes.
Ten tweede viel het inhoudelijk aanbod mijn dochter duidelijk wat tegen. In plaats van pliés en relevés waren er spelletjes als 'ga met je neus tegen de muur staan als de muziek stopt'.
Als het niet zo grappig was had het hartverscheurend kunnen zijn om naar te kijken: ze vond het stom. En ik eigenlijk ook een beetje.
Maar de foto's zijn fantastisch.





Edit dinsdag 22 maart.
Vond ik ineens dit hilarische filmpje.

18 opmerkingen:

Nicolet zei

ik vond dat je dochter er leuker uitzag dan die anderen van wat ik zo op de foto zie, maar dat is mijn persoonlijke smaak natuurlijk. En ga je het nogmaals proberen, kijken of de 2de keer leuker is? Of blijft het bij eens maar nooit weer?

Mammalien zei

Prachtig die foto, ze kijkt echt alsof ze het héél stom vindt.

Mijn dochter (5) zit ook op "kleuterdans" of zelfs "dance" geloof ik. Met van die spelletjes ja en veel K3 muziek. Ze vindt het geweldig. Het dansen is bijzaak, als ze maar mag giebelen met haar vriendinnen. Volgend jaar rugby, denk ik.

ChoCho zei

Toch vind ik haar outfit 'handiger' ;-)

Sprokkelvrouw zei

schattig, die kindjes, en het is toch leuk als niet iedereen er hetzelfde uitziet.

esther zei

Mijn dochter heeft ook nooit een roze tutu aangehad. Over mijn lijk (ok, ik sla een beetje door). Neem dan een Baby Born als je dat zo graag wilt :p
Maar misschien toch ook naar het circus? Of is ze daar nog te jong voor. Of een andere ballet school. Lucia is wel op ballet gegaan toen ze 4 was (en ze vond het niks hoor, maar het was wel klassiek ballet).

Roelien zei

Ik vind de foto's beeldig en je dochter ziet er toch leuker uit dan ja, de dresscode zeg maar

Herma zei

Ha! Die foto's zijn inderdaad heel mooi! En ik heb dus zelf een e- nórm zwak voor gestreepte kinderbenen. Misschien dat je thuis een stevige gordijnroede aan de muur kunt schroeven, kan ze zelf in haar mooie pak aan de barre met de pliejees en de elev...revel... pásjes aan de gang.
P.S. wat een plaag trouwens, die Barbiefilms! Wij zitten hier dagelijks in het oorverdovend gebulder van het Zwanenmeer. (hoe toevallig)
Nona erbij met devoot gezicht en onnavolgbare pasjes. De godganse dag denkbeeldig aan de zwier met prins Siegfried.

Wondelgijn zei

En wil ze nu nog blijven gaan...? Da's wel belangrijk om te weten... :-)

sanneke zei

Ben het helemaal met Herma eens, gestreepte meisjesbeentjes... och... Ooit kocht ik gestreepte maillotjes voor elke meisjesbaby die in mijn buurt geboren werd, nu heb ik zelf een meisje met strepenmaillots. Neeltje heeft vandaag ook strepenbenen, oh en ik ook.
En dat ballét, goed dat ik het weet, dat dat dus helemaal niet meer lijkt op het ballet waar ik ooit op zat en dat het, aan het gezicht van Loïs te zien misschien wel helemaal niet zo leuk is. Even mijn verwachtingen bijstellen voor het geval Neeltje of Nisse ooit ook mocht besluiten te willen gaan dansen.

Nicole zei

Locatie is alles! Daarom zit Piet op judo.

Toet zei

Hahahaha. Oh nee, sorry, het was niet grappig. Die van mij zit op streetdance. Is dansen zonder tutuutjes. Zou die outfit van Lois prima bij passen.

Er is ook ballet hoor, in Toettown. Buurmeisje gaat daar heen. Da's wel echt met pliejee en eelevee enzo ;-)

Anoniem zei

tjonge dress-code voor peuterdans?? vind idd loís er leuker uit zien dan de andere dames met die tuttenrokjes, het is toch geen ballet?? wat een onzin.
manja

Running Rapunzel zei

De foto's zijn inderdaad hilarisch en gevoelig ineens. Heel bijzonder. Arme meis: wat een teleurstelling!

En nu? Gaat ze nooit meer?

Door zei

En nu?

Dat was dus altijd mijn droom hè, een dochtertje op ballet. Maar goed, drie voetballende jongens is ook leuk:-))

NOVY zei

@Rapunzel en @Door: ja hoor, morgen gaan we gewoon weer. In dezelfde outfit. Hoewel, ik vond een rokje met roze en witte fliebertjes in de verkleedkist.

Mimi zei

Mijn dochter heeft dus wel zo'n roze tutu. Die wilde ze heel graag hebben. En voor een paar euro bij de Hennes vond ik het eigenlijk ook best een prima plan. Zolang de gestreeptje maillootjes ook maar in de kast liggen :)

Neneh zei

Hahaha! Hier ook een dochter die eerst 1 jaar op 'kleuterdans' heeft gezeten (en die het toen ook behoorlijk boring vond) en daarna pas echt mocht balletten (vanaf haar 6e). Nu wel een poederroze pakje aan, heuse leren balletschoentjes en pliés etc. aan de bar. Inclusief 'strenge' Franse balletjuf trouwens. En léuk dat ze 't vindt! Misschien moet je gewoon heel even een jaartje (of twee) wachten :)

Neneh

Daan zei

Ballet, peuterdans... You name it!
Hier in upperclass Vinex 020 loopt het ALLEMAAL in roze MET tutu EN echte balletschoentjes. En wij? Griebels, wij doen er net zo hard aan mee...
U begrijpt; dochterlief twee moet ook aan deze nonsens geloven want het exorbitant dure balletpakje moet op zijn minst nog drie jaar mee!

Los van dit alles; stiekum, heul stiekum, maakt mijn prinsessenhart een sprongetje! So cute!