zondag 6 maart 2011

Zeehondencrèche: leuk

Terwijl het zuiden van Nederland carnaval schijnt te vieren maakten wij vandaag weer eens een ouderwets gezinstripje (iets dat we soms gewoon een hele tijd vergeten, door alle drukte van werk, speelafspraken; overvolle weekenden met van alles). We reden over het Hogeland (waar ik als import-Groninger steeds meer van ga houden), door het prachtig mooie weer (we zagen weer alle te koop staande boerderijtjes) naar Pieterburen, naar de Zeehondencrèche. Want Loïs wou zeehondjes zien.

Foto's.




Oja. En morgenochtend gaan we weer naar het ziekenhuis: ik kreeg een telefoontje waarin werd meegedeeld dat bij nadere inspectie van de foto's, de pols van Bo toch een scheurtje bleek te vertonen.
Hum.


13 opmerkingen:

sanneke zei

In een van die net verkochte boerderijtjes was ik vandaag (jaja, ook op gezinsuitje). Oi, wat was het er mooi... Die zeehondjes gaan we ook nog wel eens bekijken, ik ken er nog wel een paar die dat helemaal geweldig zouden vinden.

ChoCho zei

zeehondjes zijn zooo snoezig - minder snoezig is dat je toch weer naar het ziekenhuis moet ? - succes !

Manon zei

Wat een übercool jasje heb jij!!

Herma zei

Ach. Wat een mooie beestjes! Ook die op twee benen! (en dan noem ik nog even speciaal die onwaarschijnlijk blauwe oogjes die door een hekje gluren!)

Cisca zei

Ik probeer me ineens te bedenken of ik ooit wel eens in Groningen ben geweest.
In Friesland best vaak, maar Groningen? Heel erg vaag in mijn herinnering geloof ik dat ik ooit eens naar de Botanische tuin in Haren ben geweest, maar wanneer en hoe weet ik niet meer.

Misschien moeten we maar eens een gezinstripje plannen...

Anoniem zei

Van alle foto's valt die van jou me gelijk het meeste op. Dat jasje, perfect om het slanke lijf passend. Bah, wat zie je er toch geweldig goed uit!

Wel balen zeg van die pols! Da's de derde keer al toch, dat er gips om het kind heen moet?

Liefs Muts Moon

NOVY zei

@Manon: nieuw!
@Herma: geen hekje, het is een beschilderde zeehond-vrijlaat-kist. :)
@Cisca: tsja. Ook niet in de stad?? Tsk. Ik bedoel, ik ben toch ook wel eens in Nijmegen geweest?
@Moniek: ik verslik me gewoon in mijn koffie van jouw gecomplimenteer..:). Idioot!

En nee, geen gips. Niks gebroken. Ze hadden foto's verwisseld ofzo in het ziekenhuis, bizar gedoe vanmorgen. Geeneens zin meer om erop in te gaan.

Nicolet zei

he je hebt je jasje aan!

Jacq zei

(die fantastische foto van die fantatische vrouw probeer ik heel hard te negeren - groen en geel van jaloezie met mijn dikke winterlijf)

En dan nu de hamvraag: waarom heeft Merlijn een touwtje om zijn broekspijp?

Door zei

Daar wil ik ook nog eens naar toe, want bij Ecomare waren ze aan het verbouwen en de zeehondjes waren dus in Artis:-))

@Manon; I agree!

NOVY zei

@Jacq: zie @Moniek Het valt tegen, vrees ik, in het echt, als je mijn bleke winterkop ziet. Maar je laat me wel grinniken. Touwtje om zijn broek? Ja. Als je Merlijn wat langer kent vraag je je zulks niet meer af. Misschien is hij een mummie.
@Door: doen! Best een beetje saai ook hoor, maar het is leuk om er eens geweest te zijn.

Anoniem zei

Ja, ik kan best wel aardig en complimenteus zijn hoor! (maar niet tegen iedereen! :-)

liefs Muts Moon

Jacq zei

Ah, het is een Merlijn-dingetje. Als ik het niet dacht.