zondag 2 januari 2011

Pasnie


Nou kijk, morgen is het maandag en moeten de kinderen weer naar school.
En omdat Bo dus jarig is geweest gaat ze trakteren. Op Vegter's rolletjes met slagroom, conform traditie, want je bent tenslotte jarig op nieuwjaarsdag of je bent het niet.

In een vlaag van op-alles-voorbereid-moederschap kocht ik begin december alvast 2 pakken Vegter's rolletjes en ook meteen maar 2 bussen slagroom. Want die stonden er naast.
Maar op 22 december, vervolgens, las ik een schokkend nieuwsbericht. Want wat blijkt. Het nieuwste model A-merk slagroombussen heeft een nieuwe spuitkop. Waarmee je mooiere toefjes kunt maken. Veel mooiere toefjes. Echt, dat je denkt: ja, deze toefjes, die zijn echt vele malen mooier dan die toefjes van vroeger. Die toefjes van toen, die waren altijd maar zo mwa-mwa...maar deze toefjes zijn gewoon....véél... móóier! Goed.
Wat bleek nu ineens, zo tegen de kerstdagen?
Die nieuwe spuitkoppen, die passen niet.
In de Vegter's rolletjes.
WAAAAH!

Ik zeg: een fantastisch staaltje product-innovatie! Lekker grondig de markt verkend ook.
Ze hebben, las ik, bij Vegter's, twee full-time krachten aan het werk moeten stellen (nee, maar heus!) om alle telefoontjes te beantwoorden van verontruste mensen. ( Die dan vermoedelijk zoiets hebben gezegd als: 'De rolletjes zijn te nauw' (?) want om te zeuren over de nieuwe tuit, belle men beter met de slagroombussenfabrikant, lijkt mij - maar maybe that's just me.)

Het is nu zondagavond. En (dat hoort er ook bij, hè, bij voorbereid moederschap, je kunt niet altijd scherp zijn) sinds 22 december heb ik verzuimd om naar de A.ldi te gaan voor twee B-merk slagroomspuitbussen. Dus mijn kind moet morgen naar school met afgeknipte ballontuutjes om haar spuitstukken. (Als een condoom; het advies van de telefonisten bij Vegter's.)
Is feestelijk, hè?

20 opmerkingen:

Evelyn zei

Ghehehe, geweldig! Zou mij ook zo kunnen overkomen.. Mar die ballonnen, die verhogen de feestvreugde vast! :-)

Toaske zei

Oh je, dat past echt niet inderdaad. Maar die toefjes, oh die toefjes, die zijn nu natuurlijk veel meer verantwoord!
Fijn 2011!

Manon zei

Whahahaha, da's is nu typisch een Novy-stunt :-)!

Nicolekebolleke zei

Whahaha!
Maar jézus wat een dráma!!!

Susy zei

Na Bobby Farrells dood komt dit nieuws wederom als een mokerslag bij me binnen.

De wereld zal nooit meer hetzelfde zijn!
Eerst de euro, nu nieuwe toefjes.
*schudt oude hoofd*

moker zei

het schijnt dat Campina, die de nieuwe slagroomtuit heeft ontwikkeld, heeft gezegd dat ze geen rekening kunnen houden met een dergelijk regionaal product.

Ri zei

In 1 woord verbluffend.

Herma zei

Nimmer meer zal ik naar een slagroombus-spuitkop (zelfs dit woord krijgt plots iets obsceens) kunnen kijken zonder aan een condoom te denken. Eet smákuluk!

Door zei

Er zijn nieuwe rollen!! Met een grote ingang!! Maar ik ben te laat met dit bericht. Maar wel op tijd voor volgend jaar. Dat dan weer wel.

Nicolet zei

heel feestelijk toch met die balonnen erbij. Nog gefeliciteerd nog met je dochters verjaardag

Cisca zei

Ik ben eigenlijk gewoon een beetje sprakeloos van dit bericht. Of inspiratieloos, dat kan ook.

Happy New Year en nog gefeliciteerd met Bo!

Nicole zei

Dat is echt overmacht! En toch nog goed opgelost!

ChoCho zei

Zwijg me van die 'innovaties' - telkens als er weer 'nieuwe formule' staat op waspoeder kan ik het vergeten - dan sta ik van onder tot boven onder de uitslag en kan ik wéééér op zoek naar een ander merk - kostelijke hobby hoor :(

Anoniem zei

Zo hebben wij een tijd lang veel te veel ketjap overal opgemikt omdat de opening van de conimexfles was vergroot. Na talloze klachten is dat weer teruggedraaid, dus wie weet .... Er is nog hoop voor de slagroomspuit

Liefs Laura

DharSon zei

hahaha moet er eigenlijk alleen maar om lachen.
Misschien die van de Hema proberen?? :)

inge zei

hahahahaha maar het is wel 'n lekkere traktatie zeg =) en nog van harte!

Toet zei

Goed dat je het zegt zeg, ik heb net twee dozen van die rolletjes gekocht (afgeprijsd nu naar een euro per doos!) om mee te nemen naar nieuwjaarspartijtje en moest nog slagroombussen halen. Ik moet dus zoeken naar de juiste tuit. Zoooooooo handig, al die blogs van iedereen met goede tips!

Toet zei

Gewone condooms zeker niet zo'n goed plan hè? ;-)

sanneke zei

Ik hoorde het zelfs op het nieuws! 't Is wat, hele land van slag omdat een slagroomfabrikant mooiere toefjes wil.

Astrid zei

Ahja. Rolletjes. En slagroom. Wereldvreemd ben ik. Want ik kende die rolletjes niet. En in België is die nieuwe tuut nog niet doorgedrongen...