donderdag 27 januari 2011

Je varkens op happy pigs zijn dood, Bo

Mijn kind van nogmaarnetnegen is nogal handig met media-apparatuur, zoals daar zijn computers, iPods, telefoons etc, alsmede met de sociale toepassingen ervan.

- Soms is dat irritant.
Als ik wel eens wat voor me uit prevel, bijvoorbeeld: 'hoe kan ik dat fotootje nou even snel verkleinen om... ' en zij dan zegt: 'Oh, dat moet je zo doen. Kijk, klikkedieklikkedieklik'. Súperirritant vind ik dat. Echt heul-heul-heul-heul irritant. Want ik ben tenslotte haar moeder en niet mijn moeder, die tien jaar geleden al heeft leren e-mailen maar het nog steeds niet durft omdat ze bang is dat ze niet meer weet hoe het ook alweer moest.

- Soms is het cool.
Een paar maanden geleden kreeg ik op klaarheldere schooldag een notificatie in mijn mailbox dat Bo een krabbel voor me had achtergelaten op hyves. Nou hyve ik natuurlijk niet - dat is echt zo 2006 - maar ik ben stiekem nog steeds in het bezit van een soort slapend account, om van binnenuit de hyve-activiteiten van mijn kinderen te kunnen controleren. (Een onzinnige gedachte, maar toe maar.)



(Waarop ik haar dus terugkrabbelde met de betreffende link, en zij vervolgens op het interactieve schoolbord haar filmpje kon laten zien. Ik vond dit dus echt zo inventief!)

- Soms is het grappig.
Als ik bijvoorbeeld ineens een email krijg (alle hyveverkeer gaat hier via mijn mailaccount) met het bericht 'Bo, al je varkens zijn dood' moet ik daar heel hard om lachen.




- Maar soms, soms is het gewoon fantastisch.
Vandaag zat ik te werken en luisterde intussen zo'n beetje mijn iTunesbibliotheek af, toen ik ineens zomaar het volgende (geluids- (ik heb er zelf een filmpje van gemaakt omdat ik anders niet wist hoe ik het kon laten horen hier))fragment voor mijn kiezen kreeg:


Huh?? Had Bo dit opgenomen? Waarmee? Met de dicteerunit van mijn telefoon ofzo? En hoe komt het dan in mijn iTunes terecht? Geen idee, ik weet alleen dat het op 6 juni was, vorig jaar.

Het maakt ook niet uit; ik heb het, dankzij mijn computer-nerd van een dochter.

21 opmerkingen:

Daan zei

Argh zo herkenbaar, zelfs Wolf is reuzehandig op mijn iphone. Toen ik het ding net had, zag ik van hem dat je foto's ook kunt bladeren door over het scherm te vegen, ipv met het pijltje ;-)

Het filmpje kan ik niet kijken, staat op uitnodiging.

Toet zei

How cute! :-)

Ri zei

Wat leuk!

Doet me denken aan al die cassettebandjes die mijn broer, zus en ik vroeger vol zongen/hoorspeelden/lachten.

sanneke zei

Wat een prachtzusjes. Slimme Bo met d'r dooie varkens. En dan dat zusje van haar... wat kon ze al goed praten met net 2 jaar. Neeltje is fan.

sanneke zei

@ ri oooh... die heb ik ook nog. :)

Nicolet zei

ik ben benieuwd hoe dat straks gaat als die van mij wat groter is. Wnat die weet nu al precies wat je moet doen met de muis (nog geen 2,5). Wel goed voor je kids dat ze er zo vertrouwd mee zijn, maar voor moeders inderdaad wel slikken ja als je kind dan even snel zo en zo doet

Daan zei

Jeehaa zo lief!

Edje zei

Wat schattig!!
Wel zielig dat alle varkens dood zijn.

Anoniem zei

Ahhhh, geweldig!!!

En die varkens; sinds Angry birds in mijn leven is, haat ik varkens. Kill the pigs is mijn nieuwe motto.

(of mag ik dat niet zeggen in het openbaar!?)

Liefs Muts Moon

Jolanda zei

Ge-wel-dig! Wat onwijs knap! Zie dat onze dochter van 4 nog niet doen over 5 jaar.. maar wie weet..

Anoniem zei

Wat een ontzettend lief fragmentje.
Jouw kids ;) ;) klinken helemaal niet Greunings.

AagjeVinex

Jacq zei

Weet je me het meest ontroerde? Nou ja, alles natuurlijk. Maar toch het meest hoe Bo gaandeweg haar stem en toon aanpast aan de leeftijd van haar zusje. En hoe verwondering over en bewondering voor dat kleine wurm zich mengt in haar 'yeah' op het eind. Topzus, die Bo. En topzusje, die Loïs.

Herma zei

Ach! Ge-wéldig!
Ik vrees ook voor die tijd.
Daarom hebben wij uit voorzorg alleen gadgets en phones uit het dinosauriertijdperk.
Smsjes beitel ik uit een kleitablet.

Door zei

Super! Ik heb zo'n nerd van een zoon. Maar bij jongens is dat toch wat gebruikelijker volgens mij of maak ik nu een seksistische opmerking?

ChoCho zei

en met een IT-papa zal het hier ook wel interessant worden dan ;-)

Nicoleke zei

Wat lief!!!
En ja, zet die trots maar opzij, want dit is natuurlijk heel cool van Bo.

Nicole zei

Ik maak ook dankbaar gebruik van de superieure computerkennis van mijn kinderen!

Manon zei

Hoe cool is dat?

Bo rules!!

Cisca zei

Wat kan ze al goed zingen! Daar kan Kobus nog wat van leren!
Alhoewel die dan wel weer heel goed in het Engels kan zingen. :)

NOVY zei

@Cisca: en dan te bedenken dat het al bijna 8 maanden geleden is. :)

Soes zei

Coooooool!!