maandag 16 augustus 2010

Producten die in de handel zijn maar nooit door mij worden aangeschaft/ Producten die ik nooit aanschaf maar desondanks in de handel zijn



Kent u ze? Van die producten in de supermarkt waar je meewarig aan voorbij loopt, denkend: wie in de hemelsnaam koopt dat spul? Het ligt er niet zomaar, het zal eens verkocht worden. Maar aan wie?

Daar was ik een paar weken geleden zo’n beetje over aan het mijmeren onder de douche op de camping, die voor de verandering een behoorlijke straal gaf met nog redelijk warm water ook waardoor ik lekker lang bleef staan, de elke acht seconden beurser wordende plek op mijn rug voor lief nemend. (Zijn er mensen die zo’n knop gewoon met hun hand bedienen?)
Op het plankje aan de muur naast me stond een fles anti-roosshampoo. Nou moet ik eerst even vertellen dat ik - sinds op de eerste dag mijn veel te dure fles Goldwell ReSoft & Color Live Shampoo werd gejat (of meegenomen, hoe u het wilt noemen, maar wat ik dus niet vind kunnen hè; toiletartikelen meenemen uit het douchegebouw die per ongeluk door iemand zijn vergeten. Dat doe je niet. Die laat je staan, voor het waarschijnlijke geval dat iemand zijn vermissing bemerkt. Dat is een ongeschreven kampeerregel ) - mijzelf het recht had toegeëigend een klein beetje te gebruiken van elk willekeurig rondslingerend doucheproduct. Want meenemen, dat doe je niet, maar een klein beetje proberen, dat kan dan weer wel. Vond ik. Dus verwende ik me gedurende de vakantie met allerlei exotische douche-gels en waste mijn haar met de meest uiteenlopende shampooings.
Alsof ik een verzameling proefmonsters bij me had die geen bagageruimte innam.

Ditmaal stond ik, zoals ik al zei, te douchen naast een fles anti-roosshampoo. En anti-roosshampoo, mensen, dat is dus zo’n product dat ik nooit zou aanschaffen. Ik ben gezegend met een niet schilferende hoofdhuid, dus dat is eh..mijn eer te na, ofzoiets. Of misschien ben ik stiekem bang dat het net als met Ritalin ook andersom kan werken, dat je dr juist roos van krijgt, als je het niet had. Nouja. Zo koop ik dus ook nooit een pak Tena Lady, ook al schijnt het ideaal te zijn voor de eerste nacht van je menstruatie en zou ik waarschijnlijk ook geen Sperti kopen tegen de wallen onder mijn ogen, als ik geen aambeien had.

En zo begon het mijmeren. Over producten die ik bijvoorbeeld écht niet begrijp. Ik zeg: inlegkruisjes (die volgens mij overigens kruis-inlegjes zouden moeten heten, maar maybe that’s just me). Wie heeft die dingen bedacht? Wie wil dat ik buiten die paar verplichte dagen in de maand om, óók nog eens met papierrommel in mijn slipje ga rondlopen? En het milieu, mensen! Wie koopt die dingen? Mensen die maar drie onderbroeken hebben en niet zo vaak wassen? Mensen met overmatige afscheiding waarmee ze naar de dokter zouden moeten? Of ben ik eigenlijk gewoon een viespeuk?
Iets anders: thee met een smaakje. Sinaasappelthee, passievruchtthee, meloenthee: ik heb het nooit begrepen. Misschien ben ik een theepurist, maar ik denk dan altijd: óf men drinkt thee, óf men eet een appel.

Doperwten uit een pot of een blik koop ik niet omdat de kleur me niet aanstaat (doperwtjes horen mooi helder doperwtjesgroen te zijn, niet legergroen, ik begrijp niet dat er mensen zijn die dat niet zien) en wat ik nog meer niet koop vanwege de kleur is zilvervliesrijst.Hoewel het heus heel gezond is enzo.
Wat ik ook nooit koop is Oust luchtverfrisser (iets met zo’n smerige naam moet mijn huis opfrissen?), boterhamworst en het totaal onbegrijpelijke Marmite.

En u? Wat koopt u nooit?

31 opmerkingen:

Mima zei

Kant-en-klaarsoep uit zo'n knijpzakje, tivall, amsterdamse uien, surimi, zonnatura, lang houdbare melk, alcoholvrije wijn, vlees waar nog botten in zitten, vlees waar nog zichtbaar vet aan zit, voorgemarineerde kip, zalm in blik, pinda's, hamburgerbroodjes van mcdonalds, pilsner, 7-up, mariakoekjes, glassex, rookwaren, antirimpelsmeerseltjes, doe-het-zelfhaarverf, om maar eens een paar zijstraten te noemen.

Natasja zei

Vegamite. Of is het Vegemite? Anyway, niet te vreten, dat spul.

Anoniem zei

geen zilvervliesrijst?? Mens, dat is toch zo lekker, en zo gezond...

Ik ga er eens op letten, wat ik allemaal niet koop omdat ik het een prutproducht vind.

Liefs muts Moon

Anoniem zei

hier ook de inlegkruisjes, nog nooit gekocht? waar voor? ongesteld= maandverband/tampons, maar inlegkruisjes?? manja

Nicole zei

Gedver, die is inderdaad te vulgair.

Ehm wat koop ik nooit... Zo'n houten uil, die nergens toe dient.

NOVY zei

@Mima: alcoholvrije wijn! Ik krijg het mijn strot niet eens uit.
@Natasja: vegewat?
@Moniek: het is de kleur, denk ik.
@Nicole: ik heb hem net bij nader inzien verwijderd. :)

Gypsy zei

Hihi, surimi. Idd onzin product. Marmite of vegemite koop ik dus wel. Yum! Dingen die ik niet snap zijn popcornautomaten voor thuis, uiensnijders, eisnijders en dat soort huishoudlijke hulpen. En alles wat door van die standwerkers wordt verkocht.

Scrapothekerin zei

Leuk logje:)

Het toppunt van "wat-ik-nooit-zou-kopen" vind ik dit:
http://www.dierenwinkel-online.eu/index.php?action=article&aid=5362&lang=NL


Haha en wat is DAT voor een onzin>?
http://www.gadgetsvoor.nl/airfork-one.html

Door zei

Leuk logje. Wat ik niet koop: radijsjes, micky mouse of spongebob boterhamworst of whatever, activia, kleine flesjes met zogenaamde gezonde meuk voor je darmen, groenten of fruit in blik behalve kersenvlaaimeuk, kantenklare taartbodems, potjes met raar kippevlees als soepbasis, vissticks, orgaanvlees en zo kan ik nog heel lang doorgaan.

Door zei

Weet je wat ik ook zo onnozel vind? Een sokje voor je mobiel.
Of een jasje voor je hond. Zou ik trouwens ook nooit (meer) kopen; een hond.

Anoniem zei

Idd inglegkruisjes, afwasmiddel (en dan sta je met lege handen als je voegenman zn kit met afwasmiddel wil afsmeren oid), zakjes voor ijsblokjes (vergeet altijd dat ik ijsblokjes heb en als ik ze dan wil dnek ik: hoe oud is dat water> bah!), bebogeen (al lijkt het me in een taart wel weer lekker), van die bessenprut in een pak?
muts Inge

de Brassers zei

Hier in huis komt geen elektrische vliegenmepper.
Okee, de kinderen hebben er een voor vaderdag gekocht maar die mag echt niet gebruikt worden.

inge zei

hahaha als ik hier een lijst neer zou plempen met producten die in de handel zijn maar nooit door mij worden aangeschaft, zijn we nog wel even bezig (ik met tiepen en jij met lezen), dus die laat ik even..
dan de inlegkruisjes. ik snapte daar ook de ballen van, tot ik ineens, paar jaar geleden, last kreeg van tussentijds bloedverlies. en echt, dan moet je wel, of je moet 6 x per dag een schone onderbroek aantrekken.. inmiddels na de operatie is het godzijdank 'voorbij' (afkloppen hè ; ) maar ik heb die dingen dus nog steeds in huis. just in case..

NOVY zei

Hoi Gera :) Geen elektrische vliegenmepper? Ik vind ze wel lollig. Schep ergens wel een satanisch genoegen in het zien knetteren van die k*tmuggen. Niet dat wij zo'n dingen hebben, overigens.
Maar ik had van jou eigenlijk liever willen horen of jij ook de doucheknop met je rug bedient....

sarah zei

Net terug van 11 dagen frankrijk...gek genoeg liet niemand, maar dan ook niemand zijn douchegel of heerlijke shampoo al dan niet anti-roos vergat bij het douchen, er waren nochthans nederlanders in overvloed (sprak dit belgje). (ik verdenk trouwens de campinguitbater dat hij vergeten flessen gewoon wegkeilde...)
En iedere dag bediende ik elke 20 seconde de waterdrukknop met de hand!!! Maar wat een goed plan, volgende keer met m'n rug! Thanks!

Joeltje zei

Inlegkruisjes: als je zin hebt in een schimmelinfectie in je poezewoes, dan kan ik ze aanraden. Echt goor die dingen, zo'n broeinest op je pruim. Ongesteld of niet: ik loop niet met luiers. Alleen na de bevalling en dan bij voorkeur ingevroren en koud. Sorry voor de details.
Sperti: nooit gekocht. Beste tegen aambeien: parkietenzalf. Zelf ervaren na de bevalling. Ik bedoel: je hol ruikt naar een parkietenkooi maar binnen 2 dagen zijn ze WEGWEGWEG.'

Maar wat kopen wij niet..pff.. sinas, houdbare melk, koffiemelk, filterkoffie, goedkope boter, chips, roomijs, bokkepootjes, diepvriessnack's, honig sausjes, kant en klare sausjes, blikgroenten, groenten in glas, voorverpakt brood, voorverpakte vleeswaren, wasverzachter (WIE HEEFT DAT BEDACHT?!), ontharingscrème (wees gerust: scheermesjes wel), lactacyd, koffiepads, koolrabi, radijsjes, wicky, nijntje koeken of andere piet piraat achtige dingen, maltezers, bokworsten en frankfurters, aarbeidenpudding, allesreiniger, franse kaasjes en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar ik ben ook vakantie en heb maar beperkte wifi uren.

Leuke log!

Toaske zei

Wat een heerlijk logje. Goh, wat wij niet kopen? Heel veel eigenlijk, maar om dat nu allemaal te gaan noemen?
En zilvervliesrijst, waarom niet dan?

sanneke zei

Ik koop geen Spongebob/Dora-pasta, kant en klare pannenkoeken, huzarensalade, niet biologische kip/eieren, Nederlandse zoete mayonaise, inlegkruisjes, knibbelknabbelvla, gehakte spinazie/ a la creme spinazie (wel (liefst bio) bladspinazie).
En ik neem ook geen shampoo mee uit de campingdouche. Al stond er Tigi Bed Head shampoo en conditioner.
Vandaag at ik nog zilvervliesrijst. Met coq-au-vin. Zalig.

yvettexx zei

hahaha wat een gewedlig logje! Ja, ik vind kruis-inlegjes ook een logischer woord, en heb ook nooit zo goed het nut ervan begrepen, ik koop ze iig nooit. Wat ik ook nooit koop: ik ben het behoorlijk met jouw lijstje eens, en verder koop ik ook nooit kant en klare pannenkoeken (want daar zitten gaatjes in, zo irritant, daar stroomt de stroop zo doorheen), marmite (inderdaad Yehg!), varkensvlees, puddingpoeder, oude kaas, roddelbladen, cappucijners, zuurkool (brrrr), Spa (de eigenmerkspa ernaast kost een kwart van de gewone Spa, dus wie koopt dat nou??). En verder wilde ik nog even kwijt @deBrassers: echt?? De uitvinder van de electrische vliegenmepper verdiend wat mij betreft de Nobelprijs, echt dat ding heeft mijn leven in vele opzichten enorm verbeterd!!
en @Joeltje: parkietenzalf?? vertel, waar koop je dat dan?? (jajaja lastige-na-zwangerschap-nog-altijd-terugkerende-kwaal-en-Sperti-helpt-geen-zak). Klinkt heel goor, maar ben toch benieuwd!
Leuk om te horen wat mensen zoal niet kopen!

quirk zei

De anti-maandverband-maar-dan-voor-elke-dag-patie snap ik helemaal, pure onzin dat soort shit, en nog ongezond voor je ook. Maar de zilvervliesrijst? Als ik rijst eet is het eigenlijk altijd zilvervliesrijst.
Wat koop ik niet? Toetjes zonder chocola en parodontax.

Judith zei

wat ik nooit zou kopen is babykleding met dooskoppen rop.. vreselijk vind ik dat...piraten vind ik hoe dan ook al niets..voor kleine kids...
en verder... moet ik nog even nadenken... oh inlegkruisjes vind ik ook onzin. brrrrrr

de Brasser zei

Over de douche: het liefst de invalidedouche met tyripe(of hoe je dat ook schrijft). Dan is het een keer vastbinden en het water stroomt. Een keer had ik de andere douche en dan doe ik het gewoon met mijn hand.

NOVY zei

Okee. Ik ben blijkbaar een echte witte-rijsteter. Hoewel, ik heb me laten vertellen dat Basmatirijst stiekem óók zilvervliesrijst is. Of vliesrijst dan. Dus.
@Brassers: Nou, dank voor deze uitgebreide info! De invalidendouche nam ik nooit, dat vond ik zo'n donker hok. Wat meteen wel ook betekent dat ik me waarschijnlijk nooit heb gewassen met jouw douchespulletjes. :)

Marieke zei

Het toppunt: inlegkruisjes mét parfumgeur. Zal een dubbel schimmeltje veroorzaken, lijkt mij zo.

Wasverzachter krijg ik regelmatig grátis. En dus staan er vijf ongebruikte flessen wasverzachter in mijn kast. Hebben iemand?

Anoniem zei

Ik heb wat in huis, wat ik niet zelf gekocht heb, maar via de buzzercampagne mag uitproberen en uitdelen(doe ik dus nooit!); een ' navulbare automatische vaatwasdispenser' van Finish powerball. Wat een onzinding! Er zitten 12 blokjes in, het ding neemt enorm veel ruimte in in je vaatwasser. Het enige ' voordeel' is dat je dus niet zelf een blokje in je vaatwasser hoeft te doen. Maar wat scheelt dat nou in werk?? Dat kost nog geen 15 seconden tijd! En het ding is ook nog eens duur! Als ze nou iets uitgevonden hadden waardoor je je vaatwasser niet meer zelf in of uit hoefde te pakken, ja dat scheelt tijd! Maar zo'n blokje...prutzooi, onnodig, non-uitvinding. (ik heb wel 7 van die dispensers gekregen, dus die gebruik ik wel op. Maar kopen of aanraden; NEUHHHH!
lIefs Muts Moon

Cisca zei

Jaha, leuk leuk leuk!

Euhm, wat ik nooit koop. Veel is inderdaad al genoemd, vlees in blik, houdbare melk, surimi, wasverzachter, alcoholvrije wijn, bier dan wel appelcider, donuts, poeder waarvan je limonade kan maken, yakult en dat soort meuk en roddelbladen.

Zakjes voor ijsblokjes zijn trouwens heel handig voor jus en sausjes enzo. Dan hoef je dat niet weg te gooien en heb je elke keer een klein beetje bij de hand.
*einde huishoudelijk bericht*

Anoniem zei

Fred+Ed koop ik nooit, van die vacuum verpakte (langhoudbare jeg) vleeswaren, Smac in blik (gruwel).
Dure troep als K3 hagelslag, of idd spa mineraalwater die van appie is net zo goed en veeeel goedkoper.

En verder?? aardbeienjam in van die kleine kuipjes die nog te weinig zijn voor op 1 boterham...

Manja

Von zei

*Ik bedien de doucheknop in het zwembadookmet mijn rug. Naar een camping ga ik niet. Als in faciliteiten die bestaan maar waar ik nooit gebruik van maak, de camping dus.
*Inlegkruisjes begrijp ik wel. Sinds ik mama ben weet ik dat er heel heel veel vrouwen last hebben van licht urineverlies. En dan ben je blij dat het bestaat. Ik dat eerste half jaar van mama zijn in ieder geval wel. Of je moet naar een pisbak willen ruiken.
Wat ik verder niet koop.... heel veel. Ik zal er ook een logje over schrijven.Dankje dus.Ik ben namelijk totaal loginspiratieloos.

Esther zei

Ik zit nu al een week te denken hoe iemand zonder glassex kan. Ik doe er werkelijk alles, nou ja, bijna alles dan, mee. En ik koop ook Smac (jeugdsentiment) en K3-hagelslag (smekende kleuter). Wat ik niet koop: water in een fles, bio-industrievlees (ja dus wel in blik, ik weet het), ragout, soep/saus, duo penotti, bebogeen, kokosbrood en idd inlegkruisjes, (ondanks soms urineverlies, ik trek gewoon een schone onderbroek aan want als je idd een schimmel wilt, moet je zo'n broeierig ding de hele dag laten zitten). En ik koop nooit worteltjes want ik ben de enige in huis die ze lust.

Iben zei

Marmite is zum kotsen. Het stond hier natuurlijk in de kast en terijl ik dacht dat het een soort stroop was en het al ruimschoots op mijn kaas begon te plamuren, zei Mike net op tijd dat het naar vlees smaakte. Naar vlees? Een soort gestolde bouillon is het. Of de gelei die tussen kattenvoer zit. Gadverdamme! Meteen weggeflikkert. Ik wil ook niet dat hij het eet en me daarna zoent.

Verder sluit ik me aan bij Mima wat betreft de Surimi. Plastic is het. Dat tuig.
Oja, alcoholvrije wijn a.k.a. druivensap. What the fok is daar de bedoeling van?

En ik snap niet dat Joeltje hele normale dingen zoals chips en allesreiniger niet koopt. Ik weet zeker dat ze de helft van die dingen wél koopt. Dus.

Soes zei

Hahahahahaha, wat heb ik smakelijk gelachen om dit verhaal.

En wat ik dan wil weten is hoe Joeltje weet dat parkietenzalf goed is tegen aambeien....
Zo van: je kijkt naar je parkietjes en je denkt... mwoah, wie weet helpt het?
*snaperniksvan*