zondag 22 augustus 2010

Note to self: wij zijn stadsmensen

Zoals ieder jaar na de zomervakantie komen we tot de conclusie: alles moet anders. Verhuizen, emigreren, een bedrijf starten, gezinsuitbreiding, het is allemaal al eens aan bod gekomen. Sommige plannen zijn doorgezet, de meeste – de ingrijpende, die van het type ‘het roer om’ – niet. Want eigenlijk zijn we maar bange schijterds, natuurlijk.

Ook nu is het weer aan de hand. Ze is er weer, in alle hevigheid: de eind-augustuscrisis. Vluchtneiging. Dromen van een ander leven. Onrust, die zich ditmaal bleek te uiten in het avond aan avond door funda bladeren. En met de auto langs te koop staande huizen rijden.

En het is gebeurd hoor. We zijn verliefd.
Op een huis.
Op een fantástisch, totaal vrijstaand - temidden van een enorme tuin met tientallen bomen - geweldig lief (en groot) huis.
Met een totaal gedateerd interieur en loads of achterstallig onderhoud aan dak en kozijnen.
In the middle of fucking nowhere.

Zegt u nou zelf, is het geen sprookje?


(En had ik al gezegd dat de vraagprijs net anderhalve ton is gezakt? klik)

49 opmerkingen:

de Brassers zei

Wat een gaaf huis.En het is voor ons dichterbij.

Esther zei

Ohnee, effe serieus. Dat moeten jullie dóén! Als je man handig is tenminste. En jij ook. En jouw hele familie ook, en die van hem ook.

Susy zei

Hallohallohallo!
Wat is dát voor een juweeltje!

Djiez.
Buy the goddamn house,
it's gorgeous!

Edje zei

Wow, leuk!!!

Maarreh reminder: jullie zijn stadsmensen!

NOVY zei

@De Brassers: zeker, das ook een argument. :)
@Esther: Nee. Geen familie van betekenis. En wij zijn dan wel handig, maar ook lui.
@Susy: that's what I say
@Edje: Ja, dat is ook zo! Bedankt, Edje.

Cisca zei

Maar weet je wel echt zeker dat jullie stadsmensen zijn? Want daar zou ik dus nu ernstig aan gaan twijfelen.

Natasja zei

Sorry meid, jij hoort gewoon in Groningen. Hoe fucking gorgeous het huis ook is.


En dan nog: bij wie moet ik dan op de koffie als ik in Groningen ga stappen. Nou? Nou? :-)

sanneke zei

Prachtig huis. Maar dan: jullie geweldige huis op een toplocatie in Groningen, met scholen, werk, vriendjes van de kinderen, winkels, festival, theater handig in de buurt. Ik zou er nog even over nadenken!

Floor zei

Weet je ik dacht altijd dat ik een stadsmens was totdat ik ineens in the middle of nowhere woonde en uitzicht had over natuur, weilanden bomen en de rust die dat gaf...........
En de stad was vlakbij daar ben je zo met de auto en als je dan thuis komt is die rust zooooo lekker , nu woon ik weer in de stad en ik mis gewoon het uitzicht en het gevoel van vrijheid
ik zeg KOPEN dat huis SNEL
kwestie van schilderen en beetje klussen , dit is een plaatje, een investering

Inge zei

Wauw, maar ik zie wel werk, werk, werk en nu alleen met heel fantasie bewoonbaar...

muts Inge
wij dromen ook heel veel hoor, vooral van boerderijtjes in die prijsklasse!

Herma zei

Ik zou een moord doen voor zo'n boerderij! Gewoon doen. Kinderen spelen alleen nog maar buiten, berijden het varken van de buurman, eten fruit uit eigen tuin en worden dolgelukkkige mensen. Jullie kunnen genieten van de ruimte om je heen en als de kinderen over tig jaar allemaal de deur uit zijn, verkoop je het met ongetwijfeld toch echt wel winst en ga je weer lekker riant hartje Groningen wonen, heerlijk dicht bij de kinderen die daar dan allemaal studeren en om met volle teugen te genieten van wat het stadsleven te bieden heeft.

Jacq zei

Heb je een miljoen of anderhalf over de renovatie? Ik ken dat huis ;-) Met dak en kozijnen heb je nog niet eens een begin gemaakt.

Maar gorgeous indeed, in het mooiste deel van Nederland bovendien. En heerlijk overal ver vandaan.

Stadmensen he, dat zijn jullie. Ik zou het niet vergeten.

NOVY zei

@Jacq. Ken je de bewoonster ook? Wij wel, kwamen we gisteren achter....

jacq zei

Bewoonster? Hm, misschien ben ik dan toch in de war met een ander huis. Ik dacht dit het huis was van een oud-onderwijzer die vorig jaar is overleden. Ik zal eens goed kijken als ik er weer eens langs rij.

NOVY zei

@Jacq. Klopt. Maar die man had een vrouw.

Anoniem zei

Yvon...ik zeg; doen! Alles eruit, muren, deuren etc. 1 grote benedenruimt maken, en boven een vide met de slaapkamers.

Maar het is wel in de middle of focking nowhere...Leuke uitjes naar cafe, kanotochtjes door de grachten, Stadspark waar je buitentheater bekijkt...dat is dan niet meer op loopafstand. En hebben ze daar wel scholen, in Dwingeloo?

(ik persoonlijk moet er niet aan denken, zou doodgaan van eenzaamheid)

liefs Muts Moon

Anoniem zei

Is het in Dwingeloo. Daar waren mn ouders op vakantie dit jaar. Mooie omgeving, maar waar ik in de omgeving van Borger (Land van Bartje> ik denk ik vakanties wbt Drenthe) nog wel zou willen wonen vond ik dit toch wel een erg "rustige" omgeving, mooi voor een vakantie, maar alhoewel ik een dorpsmens ben, wil ik wel iets kunnen beleven op fietsafstand.
muts Inge

Jacq zei

Dwingeloo is anders wel een superleuk dorp hoor! Al zit je daar in Eemster nog net weer even vanaf. Wel een erg gezellig klein schooltje.

Maar voor het middelbaar onderwijs moet je dan naar Hoogeveen, Meppel of Assen. Kijk, dat zou ik minder vinden. Net als elk weekend middenin de nacht je puber uit een van die plaatsen te moeten ophalen na het stappen.

Nicole zei

Oh, daar zou ik ook zo willen wonen!

Maar waar komen die veranderblues vandaan?!

NOVY zei

@Jacq: er schijnt een heel aardige middelbare school in Diever te zitten.

de Brassers zei

Ik zat nog te denken..jullie krijgen daar natuurlijk nooit zo'n leuk en lief buurtmeisje als jullie nu hebben.

inge zei

o.wat.gaaf. stadsmensen of niet, als ik dit kon betalen, zat ik er morgen al! in een tentje in de tuin te wachten tot de vorige bewoners weg waren hahaha ; )

Joeltje zei

Wat. Een. Krot.

ja sorry. Ik moest er niet aan denken. Wel in verbouwde staat, maar zo? Dat zou bij ons een gegarandeerde echtscheiding worden.

De Repel zei

ik volmondig: JA!!!

manlief is verbonden aan Repelbuurdorp en is met geen 30 paarden weg te trekken. k ben gelukkig waar hij gelukkig is du wij blijvben.

Mar als het aan mij lag....ik zou zeggen; DOEN!!!!!

jacq zei

Stad en Esch locatie Diever, klopt. Maar dat is alleen vmbo en havo.

Geert zei

Ik heb ook nog wat leuks in de aanbieding: http://bit.ly/cRHwyd

en daar is met de prijs ook nog wel iets mee te doen.....

NOVY zei

@Jacq: Ik sprak zaterdag iemand die zei dat zijn zoon er vwo deed. (Maar misschien had hij dat alleen maar graag gewild.)

sanneke zei

Op Stad en Esch locatie Diever kun je onderbouw VWO doen. Voor de bovenbouw moet je dan naar Meppel, locatie Zuideinde, waar ik werk. Ik heb wel meer kinderen uit Dwingelo op school.

Nicoleke zei

Ooooh.. Kwijl!

Wat een te gek huis zeg!!

Hanneke Tinor-Centi zei

Ja HALLOOO, nu ben ik een partij ongelooflijk, gruwelijk en niet te beheersen JALOERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Iben zei

Jaja, in Dwingeloo, wie kent 't niet?
Ik zeg: wat een sprookje van een huis
Ik zeg: doen! En snel een beetje!

Door zei

Ik herken dat wel, wij hebben het ook altijd in en vlak na de vakantie. En in de winter en trouwens.. ook in de herfst haha!

Supergaaf huis. Ik zou het zo willen hebben. Doen man! Doe eens gek en waag eens wat. Wat heb je te verliezen? Je bent samen!!

quirk zei

Hahaha, daar had ik het gister nog over met Susy.
Die alles-moet-anders-piek rond de vakantie.
En dan niks veranderen.

Maar het huis: hebben. Heb. Ben.
Alles eruit slopen weliswaar, maar hee:
dan kun je je eigen maisdoolhof beginnen. :)

Hanneke Tinor-Centi zei

Wat een geweeeeldig huis! Ik zeg....DOEN. Maar uhhh...Von.....?....Dwingeloo? xx

Daan zei

kopen!

Judith zei

Jammer t huis is al verkocht onder voorbehoud... maar een erg mooi huis zeg!!!!!

Herma zei

verkocht onder voorbehoud... aan jullie? (eventjes nieuwsgierig!
)

rudy kaals zei

geen geld, kopen dat buitenhuisje ;)

MUS zei

gaaf zeg!!

Liene zei

Herken dat wel van die augustus blues. Heb hier ook al menig avondje op Funda rondgedobberd! Ik lees hier maar soms, dus weet niet hoe jullie in het echt zijn, maar uit je logjes krijg ik niet echt het idee dat jullie schijterds zijn ... dus als je kan betalen moet je het vooral doen!

Anoniem zei

Great article. It is rather unfortunate that over the last one decade, the
travel industry has already been able to to deal with terrorism, SARS, tsunamis,
influenza, swine flu, along with the first ever
real global economic collapse. Through all of it the industry has proven to be solid, resilient as well as dynamic, acquiring new strategies to deal with adversity

Feel free to surf to my web page 100 free dating sites

Anoniem zei

advertising

Also visit my homepage: facebook sex

Anoniem zei

Another thing I have noticed is that for many people, poor credit
is the response to circumstances over and above their control.
As an example they may are already saddled having an illness so
that they have excessive bills going to collections. It would be due to a job
loss or the inability to do the job. Sometimes divorce process
can send the money in the undesired direction. Many thanks for
sharing your opinions on this blog site.

Here is my web site - dating uk

Anoniem zei

of course like your web site however you need to take a look at the spelling on several of your posts.
A number of them are rife with spelling
issues and I to find it very troublesome to tell the reality nevertheless
I�ll surely come back again.

Here is my homepage; dating site in canada

Anoniem zei

What�s Taking place i'm new to this, I stumbled upon this I have found It absolutely useful and it has aided me out loads. I'm hoping to give a contribution & help different customers like its aided me.
Great job.

Feel free to surf to my blog; face book of sex

Anoniem zei

I have really learned new things via your blog site. One other thing I would like to
say is that often newer computer operating systems
tend to allow much more memory to be used, but they in addition demand more ram simply to work.
If an individual's computer is not able to handle a lot more memory along with the newest software requires that memory increase, it could be the time to buy a new Laptop or computer. Thanks

My weblog: be dating site

Anoniem zei

Thanks for your fascinating article. Other thing is
that mesothelioma is generally attributable to the inhalation
of fibers from mesothelioma, which is a carcinogenic material.

It really is commonly found among individuals in
the engineering industry who have long exposure to asbestos.
It is caused by living in asbestos covered buildings for a long
of time, Genetics plays an important role, and some folks are more
vulnerable on the risk as compared with others.

Also visit my web site ... fuck book

Anoniem zei

It is the best time to make a few plans for the longer term and it is time to be happy.
I have read this publish and if I may just I wish to
recommend you some fascinating things or suggestions.
Maybe you can write subsequent articles relating to this article.
I want to read even more things approximately it!

Look at my page - fuck book

Anoniem zei

I was curious if you ever thought of changing the page layout of your blog?
Its very well written; I love what youve got to say. But maybe you could a little more in the way
of content so people could connect with it better.

Youve got an awful lot of text for only having 1 or 2 images.
Maybe you could space it out better?

Also visit my blog facebook for sex