vrijdag 27 augustus 2010

Poehee:

Het leven is weer begonnen.
De kinderen zijn weer naar school en ik heb de afgelopen week de grootste moeite gehad met de simpelste dingen. Onthouden wie wanneer schoolzwemmen/gym/een verjaardagsfeestje heeft. Tassen inpakken ’s morgens: het klinkt idioot maar ik moest maandag echt even héél hard denken wat ik die kinderen ook alweer altijd mee naar school gaf? Echt, alsof ik uit een coma was ontwaakt en eigenlijk nog zou moeten revalideren.
Verder ben ik sinds gisteren weer back in business. En dat is, na 3 maanden werkloos te zijn geweest (of hoe heet dat als je een eigen bedrijf hebt maar gewoon niet wordt ingehuurd) ook weer even een omschakeling.
Ineens heb ik het dus druk.
En dat scheelt ook weer: geen tijd meer om over funda te struinen. Of te mijmeren over ons nieuwe huis. Dat, zoals Judith al even fijntjes opmerkte, is verkocht onder voorbehoud. En nee, Herma, niet aan ons. Nou lag dat ook niet echt in de lijn der verwachting, hoor. We deden namelijk geen bod, om maar iets te noemen. En dat waren we ook niet van plan, zolang ons eigen huis nog niet was verkocht. En ons huis staat niet eens te koop, moet u nagaan.
Maar het was toch even leuk fantaseren.


Oja.
Ik schrijf tegenwoordig een wijncolumn.
Ja, ik dacht je moet de niche opzoeken hè. De niesj.
Je specialiteiten combineren en uitbuiten.
Dus dat doe ik nu. Ik schrijf stukjes over wijn. En dat kan ik best hoor.
Ik moet alleen heel erg om mezelf lachen als ik het doe.

9 opmerkingen:

De Repel zei

Hoe cool is dat! Wow.....en ik maar opscheppen dat ik op werk logjes mag schrijven. Da's lang niet zo cool als dit.

Ik wil ook vinoloog zijn. Ik vind wijn alleen maar lekker zonder er enig verstand van te hebben: ik slurp alles....

Nicoleke zei

Ja stom he, als je weer in 'het normale leven' moet functioneren...

Wel enorm stoer hoor, schrijven over wijn!

Toaske zei

Wat een leuk stukje over die wijnen. Ik weet eigenlijk nooit zo goed wat nu bedoeld wordt met rond en soepel en dat soort dingen. Maar lekker, dat begrijp ik wel!

Susy zei

Dat ik nog niet gevraagd ben om columns over eh...waar heb ík eigenlijk verstand van?

Heel cool, Novy.

En ik zie ook op tegen maandag.
Dat gehaast met broodtrommeltjes
en kinderen.
Jak.

inge zei

ben al weer vergeten wat je schreef, zo zat ik in je wijncolumn hahaha goed man. gewoon lekker of niet, dat is wijn!
titel van je boek: klare wijn.

(of, hihi, wie wijn drinkt, kweekt luizen. hahahaha)

o ja, je moest weer zo in 't ritme komen, nu weet ik 't weer. ik niet dus, want ziek kind #bijnabeter

quirk zei

Leuke column man! Dat elitaire gedoe hoeft van mij ook niet.

Judith zei

Ha yvonne, je moet t maar zo zien.. het was de bedoeling gewoon niet dat t jullie huis zou worden want.. er komt vast iets veel mooiers....t was nog niet de juiste tijd.. enne eerst je eigen huis maar verkopen mocht je dat ooit willen.. poeh dat is al stressig genoeg...heb t allemaal meegemaakt vorig jaar.. en ben heel blij met ons huisje nu.. niet supergroot.. maar wel op een heel fijn plekje in de Achterhoek.. ik ga er niet meer weg hoor...
hahaha en wat heb je de kids uiteindelijk meegegeven naar school???

Door zei

Wat gaaf die wijncolumn! en jij, vinoloog, stoer wijf!

Wondelgijn zei

Nou ja, moet je jou eens zien! Goed gedaan!! Dit is erg gaaffffff