woensdag 21 januari 2009

Tom, Thomas, Tienke


Dacht ik tot een paar jaar geleden bij Hawaii nog gewoon aan Magnum P.I. en Glenn Medeiros, tegenwoordig denk ik als ik Hawaii hoor altijd aan Tienke. Mijn zusje.
(Maar ik was toch opgegroeid als enig kind? Ja, dat is zo. Tienke is mijn halfzus. En dat weet ik pas sinds 1996, toen ik, pakweg, 25 was. Maar we kennen elkaar al sinds onze kindertijd. En hoe dat allemaal zit vertel ik vast nooit. Want ik zou niet weten hoe ik dat in een logvat moet gieten.)


Mijn zusje woont dus actually op (in?) Hawaii, met man en dochtertje Aisha van anderhalf. Hoe cool is dat! Ik krijg dus regelmatig dit soort filmpjes toegemaild:

O, sh** dat werkt niet. Probeer het even te visualiseren:
Palmbomen. Een rokende vulkaan in de verte. Op het strand een blote meisjesbaby die een zandkasteel bouwt. Surfers in de branding. Op de achtergrond een walvis die tientallen meters uit het water omhoogkomt en met een enorme plons weer onder het oppervlak verdwijnt.

En dan word ik heel jaloers. En ga meteen mijn geld tellen. Tegen beter weten in, want naar Hawaii vliegen is duur! En het leven op Hawaii is duur! En nou kan ik natuurlijk wel alleen gaan, maar dat is weer net niet de bedoeling. Want ik wil heel graag mijn kleine en enige nichtje van dichtbij bekijken en aanraken, maar ik wil ook dat Tienke mijn kinderen kan zien. En ik wil met mijn hele gezin onder de palmbomen aan het strand zitten. Op Hawaii. Met de camera. Zodat we zelf ook van die filmpjes kunnen maken. Die ik dan wel echt kan laten zien hier.

Dus als u nou nog een goed doel zoekt, reageer dan even, dan geef ik mijn bankrekeningnummer.

6 opmerkingen:

Joeltje zei

Niks zo lastig als moeilijke familieverbanden in een logje gieten. Ik heb het laatst eens geprobeerd over de familie B., maar alles uitleggen...pff..dan ben ik een week bezig.

En Hawaii?! Wauw!

Tienke zei

Lijkt lekker hier he, maar weleensvan Vog gehoord? Vulkanen fog of smog. Grijze luchten met asdeeltjes en zwaveldioxide. Mijn neus reageert hier echt slecht op,al een jaar lang.
Verder zijn er niet veel palmbomen op het strand zelf en als ze er zijn, zijn de cocosnoten er afgehaald voor, jaja, verzekeringsredenen (hallo, dat is goed eten). Ah, da's wel de manier om een gratis reisje te bemachtigen, als je in een resort wel in het hoofd door een cocosnoot wordt geraakt kun je veel geld krijgen.
Je begrijpt het, ik geef je de schaduwkant nu en het moois zie je hopelijk deze zomer. Ik dacht dat je een sponsor had trouwens, whaddisup??

NOVY zei

@Tienke: Ja, een sponsor. Voor een beetje.
Maar daarnaast ook een kapotte auto, en een belasting-navordering.
En toen was al ons spaargeld op.
(Dit heb ik je allemaal toch gemaild....???)

Maar ik lees nu gelukkig dat het wel meevalt met de adembenemende schoonheid van die archipel.
(Vog: yek)

Zonder gekheid: we gaan opnieuw sparen. En op een dag.....
XXX

Tienke zei

wel leuk zeg, magnum naast een stukje over moi. ik wist heel niet dat glenn medeiros hier vsndaam kwam. maar inderdaad, die achternaam komt hier veel voor. e4n ze houden hier ook van falsetto zingen voor mannen. ik dacht altijd dat 'ie uit griekenland kwam, al weet ik niet waarom.
het is hier natuurlijk best heel lekker en ook wel mooi, maar ik wilde je een hart onder de riem steken met hoe ellendig het hier kan zijn.
hier even een foto van onze nieuwe keuken en een van het uitzicht. , of moet ik die maar naar je emsail sturen, ik zie hier geen attachment knop. aloha.

Joost zei

Hallo Novy, Ik ben Joost. Ik ben een oude vriend van Tien. Ik weet dat zij vandaag jarig is, maar ik heb geen contact meer met haar sinds ze een aantal jaren geleden naar Amerika en Hawaii verhuisde. Kun je haar van mij de felicitaties doen. Ik kwam n.l. jou site tegen, toen ik haar naam googlde...

Hartelijk dank en groetjes, Joost.

NOVY zei

@Joost: Joh, heel toevallig lees ik je reactie hier. Wat leuk zeg. Ja, ik herinner me je (naam) nog wel. Als je me mailt (novy1971@gmail.com) kan ik je meer contactgegevens van Tienke verschaffen!