maandag 19 december 2011

Te Koop



Kijk. Dit is ons huis. Dat staat vanaf vandaag te koop.
Ja, (nog) niet officieel bij een makelaar ofzo, maar toch: Te Koop.
Als u een goed bod doet mag u het zo hebben.

Op de foto’s ziet u het huis in de zomer en in de winter. Nou waren dat toevallig de enige twee foto's die ik kon vinden, maar het is best toepasselijk: kunt u meteen zien wat een ideaal huis het is in beide jaargetijden.
Een tuin zit er niet bij overigens, dat u dat even weet. Wel een 'achterom' met fietsenschuur, een waanzinnig (!)  dakterras en een eigen parkeerplaats.

Ik zal binnenkort een webpage maken met meer informatie en meer foto’s en plattegronden, maar vanaf vandaag kunt u in principe al contact opnemen om een afspraak te maken voor een bezichtiging.
Eerlijk gezegd zie ik daar wel een béétje tegenop. Tegen die bezichtigingen. Ik heb me namelijk laten vertellen dat huizenkijkers het erg op prijs stellen als een huis netjes is. Dat ze blij worden van een huis zónder stapels papier en rondslingerende was en mét verse bloemen op tafel en de geur van appeltaart. En dat ze dan zomaar bereid zijn om 10.000 euro meer te betalen! Nah.
Of dat zo is betwijfel ik eerlijk gezegd. En dat gaat hier hoe dan ook niet lukken. Ik zal heus wel een beetje opruimen en wat vaker stofzuigen, maar een showroom zal het hier nooit worden, daarvoor wordt er hier teveel eh..... geleefd.
Wij hadden eens buren die, toen hun huis te koop stond, alle overbodige dingen in hun auto stalden als er kijkers kwamen. De wasmanden, het speelgoed, de kinderfietsen. Nou, daar ga ik dus niet aan beginnen, mensen! Oh. *krijgt ineens een meesterlijk idee* Wat ik wél zou kunnen doen, is de kinderen in de auto laten wonen, zolang het huis te koop staat!
Ja.
Nee.
We hadden maar gewoon zo gedacht: Men kijkt er maar doorheen. Dat kan ik ook, dus waarom zou iemand anders dat niet kunnen? Als ik een huis leuk vind en ik zie de mogelijkheden, dan kijk ik overal doorheen. Dwars door de muren als het moet, en zeker door een rondslingerende sok.
Ik bedenk trouwens net dat rondslingerende sokken in ons geval zelfs een voordeel zouden kunnen zijn: ze nemen een beetje de aandacht weg van de vloer. Want dat moet ik misschien even eerlijk vertellen: de vloeren in ons huis, en dan met name de vloer in de woonkamer op de eerste verdieping, zijn niet helemaal da bomb. Al sinds we hier wonen droom ik van een mooie houten vloer in plaats van die malle witte kurkvloer met de roze vegen. Maar weet u? Als u ons huis koopt, dan krijgt u mijn droom er gewoon gratis bij!

Omschrijving:
Moderne stadsvilla, net buiten het centrum van Groningen. Prachtig gelegen op het binnenterrein van het monumentale gebouw van de voormalige Rijks-HBS. De hoekwoning beschikt over een eigen parkeerplaats pal voor de deur. De ligging is ideaal; vlak bij het Noorderplantsoen en precies 1 kilometer van de Grote Markt.

Indeling:
Begane grond: Entree met garderobekast. Royale woonkeuken met Bulthaup-elementen. Toilet. Zeer ruime berging/hobbyruimte met wasmachineaansluiting. Achterdeur naar fietsenschuur.

1e verdieping: Woonkamer ca. 50m2. met Frans balkon op het zuiden.

2e verdieping: Overloop, 3 slaapkamers 8m2, 13m2, 20m2. In de grootste slaapkamer zit een luxe kastenwand van The Doors. Badkamer voorzien van ligbad, douchecabine, dubbele wastafel. Separaat 2e toilet.

3e verdieping: 2 slaapkamers van 10m2, een tweede badkamer met wastafel en douche. Een bergkast met combiketel en maar liefst twee dakterrassen: de grootste, op het noordwesten, heeft een magnifiek uitzicht over het Noorderplantsoen.

Algemeen:
Adres: Kamerlingheplein 19 - 9712 TR - Groningen
Bouwjaar: 2001
Woonoppervlakte: 215m2
Inhoud: 700m3


Dat is dus echt een kast van een huis hè.
Voor maar €449.500,--- k.k.

20 opmerkingen:

Mammalien zei

Leuk! Als je hem verplaats naar het midden van het land kijken we er nog eens serieuzer naar (-;

sanneke zei

Ennn... 't is officieel! Dat er maar snel iemand komt die jullie huis dolgraag wil kopen!

Terrebel zei

Geestig! Alleen al die woonkamer is groter dan ons hele huis! Toch zijn wij hier uitermate content en zijn voorlopig niet van plan te verhuizen...Succes met de verkoop!

Susy zei

maar maar maar...waar ga je dan naar toe verhuizen?

Herma zei

Wauw! Kom, we gaan ze lokken!
Kóóópertjes! Kóm dan! Kómmmekommekom! Hebnovydanzonleukhuisjevoorje? Hebnovydanzonleukhuisje? Ja?

JA!

Susy zei

(even later)

Heb ik net m'n vader naar Groningen laten verhuizen...
lekker ben jij.

Naar ZWOLLE?

Why god why?

NOVY zei

@Susy: Dat is een goede vraag en ook aan de juiste persoon, geloof ik, in Zwolle.

Nicolekebolleke zei

Héél veel succes met het verkopen!
Wij zijn dus op zoek naar een huis.
Maar Groningen vink nét wat te ver uit de richting...

Iben zei

Bulthaup-elementen? Is dat verkooptaal voor 'De folder van Bulthaup'?

sanneke zei

@susy: duhuh, dichter bij Meppel natuurlijk. En oké, ook dichterbij Henks werk.

NOVY zei

@Iben: huh? Folder? we hebben een keuken van Bulthaup, maar dan in losse elementen. Trouwens, misschien nemen we ze wel mee ook.

Anoniem zei

Helaas niet binnen ons budget:), maar ik wens jullie succes met de verkoop ervan. Al wat anders op het oog?

Groetjes, Anja

LEHTI zei

Naaah Novy, wat krijgen we nu? Weg ût Grunn? Naar Zwolle nog wel! Niet zo'n beste tijd. Nou ja, onderverhuren kan ook altijd nog, als jullie zelf eerder iets anders vinden. Dan zou ik die Bulthoopjes wel laten taan. Zonder keuken verhuurd het lastig. Anyway, succes met het vinden van een koper en een nieuw huis. Hopen dat daar ook overal papier en sokken liggen, scheelt je zo weer 10.000 euri. Of gaan jullie zelf huren, en met de overwaarde naar Hawaii èn Tenerife? ;-)

Geert zei

Ik doe een eerste bod: 75.000 euro en 2 cent.

kurred zei

Straks nog meer Mekkringen in Zwolle?
Tja, aan dat opruimen en appeltaart bakken ontkom je niet :-)(op termijn)

En die kastenwand van The Doors. Maakten die behalve LP's in de jaren 70 dan ook kastenwanden??
Maar zonder gekheid. Veel succes met de verkoop.

Toet zei

Leuk huis. Op leuke plek. Maar ja. Meer dan boven mijn budget (help man, hoe krijgen jullie dat toch voor elkaar?!) en ik wil eigenlijk niet weg uit de provincie waar jullie naar toe gaan :-)

Maar mocht ik ook maar iemand horen die naar Grunnen wil, dan geef ik door dat ik een leuk huis weet.


Succes met de verkoop en alles regelen!!

p.s; in mijn stadje krijg je nog meer huis voor je geld dan in Zwolle! ;-)

NOVY zei

@Toet: Ja, hoe we dat voor elkaar hebben gekregen dat is een mal verhaal. Heeft te maken met een eerder huis dat we ooit heel goedkoop hebben gekocht en helemaal zelf hebben opgeknapt en met stijgende huizenprijzen enzo waardoor we het met veel winst hebben kunnen verkopen. We zoeken trouwens in Zwolle niet in deze prijsklasse, maar een stuk lager. :)
Wat is jouw stadje ook weer?

Door zei

Mooi huis! Jij moet de makelaardij in haha, geweldig verhaal. Maar eh.. Mijn zoon verhuist volgend jaar naar Groningen..kan ik dan niet 1 kamertje huren? Ti's een leuke gozer!

Vlijtig Liesje zei

Veel succes met de verkoop! Ik heb me een slag in de rondte opgeruimd voor open huizen dag in oktober, ook omdat would-be kopers blijkbaar echt nergens door heen kunnen kijken.

Ga je verhuizen? En waar naar toe?!

Suzanne zei

O spannend! Wij hebben ons huis begin oktober te koop gezet, waren er al vanuit gegaan dat het wel eens lang kon duren in deze tijd maar volgende week zitten we al bij de notaris! Je hebt er maar eentje nodig...

Prachtig huis, geef je een seintje als er een link naar Funda staat zodat we ongegeneerd binnen kunnen loeren?