Doorgaan naar hoofdcontent

Geloven

Zo’n anderhalf jaar geleden schreef ik eens een ode aan een buurmeisje. Misschien weet u dat nog? Ik deed van ooh en aah en jubelde over haar talent en bruisende persoonlijkheid.
Welnu, het blijkt maar weer: ik heb er verstand van. Want ook al werd Nina (nog) niet aangenomen op de toneelschool in Maastricht, ze speelt al wel de hoofdrol in een heuse telefilm van Mijke de Jong! En die wordt woensdag a.s. uitgezonden!
Dat vind ik dus echt supercool hè: ons buurmeisje op televisie.
In een chador nog wel.

De film heet Geloven en is onderdeel van de serie Duivelse Dilemma's: vier korte films waarin prominente Nederlandse filmmakers hun personages voor een moeilijke keuze plaatsen.
Hoe kan je een goed mens blijven onder extreme omstandigheden?

Martine heeft een huisartsenpraktijk met veel allochtone patiënten. Bevrijd van het geloof waarmee ze zelf werd opgevoed en gevormd door het feminisme, staat ze voor zelfbeschikking en vrije ontwikkeling voor iedereen. Zo heeft ze ook haar dochter opgevoed. Maar zal het haar lukken haar levensovertuiging trouw te blijven als Anna haar eigen weg kiest en moslima wordt?
Met o.a. Elsie de Brauw en Nina van den Berg
Regie: Mijke de Jong; Scenario: Jolein Laarman





Dus. Ik weet niet wat u woensdagavond doet, maar ík ga kijken.

Duivelse Dilemma's: Geloven
woensdag 7 december 2011
22:55 uur
Nederland 2