donderdag 22 december 2011

Een kerstsp(r)ookje

Het lijkt wel een sprookje. Een kerstsprookje.
We vonden net in onze kast een kistje.
'Wat is dit?' vroeg Henk.
'Ik weet het niet' zei ik. 'Het lijkt wel een soort vioolkistje.'
We maakten het open.
En staarden naar een mini-cello.
Vol ongeloof.
Er lag hier zomaar een prachtig klein muziekinstrumentje in de kast!
Ik pakte het voorzichtig op, streek met de strijkstok langs de snaren en er klonk de mooiste, zuiverste toon die ik ooit hoorde.

Okee. Dat laatste is niet waar; er kwam helemaal geen geluid uit. Maar verder: sprookjesachtig hè.
Mysterieus ook.






Edit 25-12-2011. Het bleek de cello van de barbie van Vera, Bo's vriendinnetje.
Natuurlijk. Sommige barbies spelen cello.

13 opmerkingen:

Herma zei

Nah. Hoe kan dat nou? Nog spannender dan de kerstpuzzel in het N v/h N.

NOVY zei

Oh! Die heb ik niet! Kan ik die nog krijgen!?
Oh. Jij hebt m ook niet, natuurlijk.

sanneke zei

Die moet van de nisse zijn. De huiskabouter die je op kerstavond een bordje pap voor moet schotelen, omdat ie anders boos op je wordt. Een hele muzikale nisse hebben jullie! Dus, pap koken, vrouw!

NOVY zei

Ik dacht, jouw logje gelezen hebbende, dat het de cello van Rebecca Wise moest zijn.

sanneke zei

Verdorie, ze had 'm ook niet in de droger moeten stoppen...

kurred zei

Jammer dat je niet in Den Haag woont. Dan haddden in dat kistje vast wel wat krielaardappeltjes gelegen. Goed voor de basis van het Kerstdiner. :-)

LEHTI zei

"'Wat is dit?' vroeg Henk."
"Blogvoer!", sprak Novy! ;-)

Terrebel zei

Mooi!

Herma zei

Nee, Ik heb hem ook (nog) niet, maar ik krijg hem altijd van mijn moeder. Als ik mijn handen op twee exemplaren weet te leggen, krijg jij hem alsnog. To keep your mind off the kleine spookcellootjes.

Limoentje zei

Mooi pareltje.
En die puzzel, jaa!!! Kijken of ik ergens een online/gescande versie tevoorschijn kan toveren. De traditie moet in stand gehouden worden :)

Door zei

Zeg, is dat allemaal bij de prijs van het huis inbegrepen? Geen verborgen gebreken maar verborgen schatten?

Trudy zei

Mooi zeg!!

Jack zei

ik moest bijna huilen bij die zin over de zuiverste toon....