dinsdag 13 december 2011

Dexter. Ivo. Dexter.

Gisteren keken we de laatste twee afleveringen van Dexter. Van het eerste seizoen, voor de duidelijkheid: we zijn nog maar groentjes op Dextergebied.
Toen de serie begon op televisie en iedereen er helemaal hysterisch over liep te doen, dacht ik: Mwa. Een serie over een moordenaar die je dan sympathiek schijnt te gaan vinden.....ik kon me er niet zoveel bij voorstellen.
Maar toen kregen we de dvd-box te leen met de nadrukkelijke boodschap: 'Je moet echt gaan kijken.'
Dus dat deden we dan maar braaf.
De afgelopen week zagen we alle twaalf afleveringen en ik heb me prima vermaakt. Het klopt ook helemaal: Dexter is een seriemoordenaar en je gaat met hem meeleven.
Seizoen twee en drie liggen hier ook, daar gaan we mee verder, er is alleen één dingetje dat het een beetje lastig maakt: Dexter doet me enorm aan Ivo Niehe denken.
Ja, dat zal wel aan mij liggen - hier thuis leverde het me althans alleen meewarige blikken op – maar ik vind dat dus echt. Kijk ik zie heus het verschil wel: Dexter is leuk, jong en stoer en een soort van aantrekkelijk, heeft geen raar haar en er komt geen woord Frans woord over zijn lippen. Maar het is de manier waarop ze allebei hun wenkbrauw optrekken en hun mond bewegen. Het zijn de 'honderige' lijnen in hun gezicht.

Ik heb zoiets eerder gehad. Ik was een jaar of tien en had een boekje over sierduiven gekregen, van mijn opa. (Mijn opa wist nooit zo goed wat ik leuk vond, maar dat vergaf ik hem.) En een van die duiven in dat boekje, een witte met een wat zwoele oogopslag, die leek dus sprekend op Pamela van Dallas! U weet wel, Pamela Ewing. Van Bobby.
Victoria Principal.
Sprékend, écht!
Mijn vriendinnen begrepen niet wat ik bedoelde. Zagen gewoon een duif. En dachten dat ik Pamela probeerde te beledigen of zoiets. Nou, geenszins hoor. Ik zag dat gewoon!
Het had te maken met de manier waarop het beest het kopje scheef hield, of met de afstand tussen de snavel en de oogjes, of gewoon met die zwoele oogopslag.
Ik heb het boekje helaas niet meer, anders had ik het laten zien.
Nu moet u het doen met Dexter en Ivo.
Ziet u het ook?
Zo niet, beschouw dit dan maar als gewoon een verontrustend kijkje in mijn hoofd.



Bron: AP denk ik?
Bron: Klik

22 opmerkingen:

sanneke zei

Duidelijk toch, de bastaardzoon van Ivo Niehe.

Margje aka Toet zei

Oooh shoot, ik dacht nog, niet naar beneden scrollen. Doe het niet. Maar ik deed het toch. En ik ga straks nog wel de allernieuwste aflevering kijken van het allernieuwste seizoen. Damn. Nu maar hopen dat ik niet steeds Ivo Niehe zie....

PIKE zei

Ik zie het gelijk, gelukkig kijk ik niet naar Dexter !

eva zei

Haha wat een gelijkenis. Ben nu ook benieuwd naar de duif...

Mimi zei

Je hebt gelijk! Nu is Dexter ineens niet meer leuk... Of Ivo Niehe wél :-/

kurred zei

Wie is nu Ivo en wie Dexter?

Corine zei

Neeeeeeee!! Dexter lijkt HELEMAAL NIET op Ivo!!! Nee! Nee! Nee! Het is gewoon NIET waar!!! Ik wil het niet weten!!!

Miek zei

hè... nou. bedankt.

baasbraal zei

De mensen die naar ogen en voorhoofd kijken, vinden ze helemaal NIET op elkaar lijken en de mensen die op monden, grijnzen en neuzen letten, vinden ze wel op elkaar lijken. Hou maar eens iets over de ogen, dan zie je het meteen, hou maar eens iets over hun monden, dan zie je het meteen. Ze lijken alleen van onderen op elkaar!

sanneke zei

Ik vind de ogen ook op elkaar lijken, hoor, Baasbraal. En dat stukje tussen de ogen, boven aan de neus (bestaat daar geen naam voor?).

Terrebel zei

Hierin kan ik volledig met je meegaan...ik vond Dexter ook al op iemand lijken; nu weet ik dus op wie...thanks! ;-)

burgerqueens zei

Ik had een vrouwelijke collega die enorm veel op Tommie van Sesamstraat leek, dus herken je wel in de vreemde vergelijkingen die je soms ziet!

Tijmen zei

Ja. Heel duidelijk in die mond en die rechter wenkbrauw!

Susy zei

Dus....is Ivo een serial killer??

I KNEW IT!

Herma zei

Hahaha! Ik heb echt keihard gelachen om dit log. (En om de reacties.)
En om het kado van opa. Maarja, je moet toch wat als je kleinkind jarig is. Mijn oma gaf me eens een houten stoel. Ja, echt. Gewoon uit hun kantoor. Zuinigheid met vlijt.
Maargoed.
Dexter lijkt op Ivo Niehe lijkt op Dexter!
Maar mijn hemel, wat had ik nóg liever die duif willen zien!

Karin zei

Ja, nee, maar echt dus he....dat lijntje zo tussen de ogen boven de neus daarzo...nou jaaaa. Ach, geen illusie in duigen want ik heb Dexter nog nooit gezien. Kan me ook in de verste verte niet voorstellen dat Ivo jr. een serial killer is.

Lehti zei

Ja, sprékend! Nouja, in die zin, de gelijkenis zit er voor mij in dat ik met beide mijn bedje niet zou willen delen. Net zo min als met Andries Knevel, om maar een zijspoor te noemen. Passen beide ook wel in dat liedje van Brigitte Kaandorp: 'Als ik het maar niet met Ivo Niehe/Morgan Dexter hoef te doen.'
Veel kijkplezier

NOVY zei

@Lehti: Het is dan ook niet de beste foto van Dexter.

Mieke zei

Je hebt gelijk!

NOVY zei

@Herma: ik kreeg ook ooit van een tante een zelfgehaakt..... badpak.

Door zei

Inderdaad zeg! Maar ik ken die hele Dexter dus niet. Dus dat moet ik gaan kijken? Stuur die dvd box maar deze kant op dan:-)

Anoniem zei

Ik heb Dexter nu bijna helemaal gezien (alleen nog de laatste aflevering van seizoen 6). Maar ik vond het maar matigjes. Geen karakterontwikkeling gedurende 6(!) seizoenen, eigenlijk altijd hetzelfde truukje (een grotere seriemoorderaar wordt gezocht door de politie, maar Dexter weet 'm op magische wijze altijd eerder te strikken). Het werd echt saai en voorspelbaar! En meeleven met een seriemoordenaar, dat is eigenlijk best luguber..
Ben benieuwd wat je van de andere seizoenen vindt!