dinsdag 25 mei 2010

Waarom ik op onze trouwdag de ring van mijn man in mijn broekzak draag

Vandaag, maar dan veertien jaar geleden, gaven Henk en ik elkaar het ja-woord. Of, om precies te zijn, het oui-woord, want we deden het in Frankrijk.
25 mei 1996: een prachtige dag, die veel minder lang geleden lijkt dan veertien jaar. Ja, time flies when you’re having fun hè.
(Een cliché dat omgekeerd overigens ook opgaat; ik las vanmorgen in de tv-gids dat 1996 tevens het jaar is waarin Nederland kennismaakte met Jan(tje) Smit en, zeg nou zelf, dat lijkt dan juist weer veel lánger geleden dan veertien jaar.)
Goed.
De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat wij nooit zo heel erg stilstaan bij onze trouwdag. Sterker nog, ik geloof dat het twee of drie keer is gebeurd dat we het jubileum in kwestie niet allebei spontaan vergaten. Maar vandaag, vandaag is bijzonder. Vandaag gaat de annalen in.

Mijn man. Mon marie. Draagt. Vandaag. Zijn trouwring. Niet.

Want die moest af, zeiden ze. In het ziekenhuis. Alwaar ik hem zojuist achterliet om geopereerd te worden aan een soort van gecompliceerde liesbreuk.
Ja.
In principe niets ernstigs hoor, maar wel nogal eh... klote.
Fijn hè schat, zo’n bloggende echtgenote.
Dat iedereen het meteen even weet.
Goed.
Hier liet ik het voorlopig maar bij.

Ik hou u op de hoogte.

17 opmerkingen:

Anoniem zei

Harold draagt nooit zijn trouwring, ik het begin soms, moest af voor werk, geen sieraden.
later alleen in het weekend maar het irriteerde hem altijd zo´n domme trouwring, niks voor hem zo´n ring om je vinger.
Laatst zei hij al, zullen we ze samen (mijn is ook niet echt mijn smaakt meer heb het een beetje gehad met dat goud..) inleven en dan een hele mooie voor jou laten maken? of voor jou een ring en mij een ketting en dat straks elkaar weer geven als we in december 12,5 jaar getrouwd zijn??

Tja, ik vindt hem wel lelijk maar het blijft toch mijn trouwring...

In ieder geval van harte gefeliciteerd en beterschap voor Henk!

muts Manja

Natasja zei

Haha, 'klote'!

Hopelijk is de operatie goed gegaan, wens Henk maar beterschap en natuurlijk gefeliciteerd allebei!

Susy zei

Gefeliciteerd in elk geval.
En beter een liesbreuk dan een echtbreuk.

Ik zeg ook maar wat.

En voeg even 'keer' toe na 'twee of drie'.

Lynda zei

Komt Henk even mooi weg......;)...geen blommen voor zn bruidje shoppen maar lekker liggen ;)))))
Van harte alletwee....enne...nee we hoeven de "'oorlogswond"niet te zien......je bent zo open...ik denk ik zeg het even :D!!!

groetjes
Lynda

Nicolekebolleke zei

Ja jeetje. Uitgerekend vandaag dus.
Kut voor m.
Of dus klote.

Floor zei

Arme man , beterschap !!

Toaske zei

Da's best heel klote inderdaad. Sterkte voor manlief.
En gefeliciteerd met jullie huwelijksjubileum. Mijn man (ik moet er toch nog wel een beetje aan wennen) draagt nu juist wel zijn trouwring. Zeer tot zijn eigen verrassing trouwens. ;-)

quirk zei

Ah, dan gaat ie jullie trouwdag nu vast beter onthouden. Als de dag waarop ie voor zijn liesbreuk geopereerd werd.
Beterschap Henk!
En gefeliciteerd allebei!

Nicole zei

Wat vervelend op je trouwdag een operatie!
Gefeliciteerd in ieder geval.

soes zei

Knappe kerel heb je toch ;)

Maarruh, ik heb niet eens een trouwring. En ik hoefde niks te zeggen. Daar doen ze in Iran niet aan.
Gewoon 14 keer je handtekening.

Door zei

Jakkes zeg. Heeft mijn oudste ook gehad. Moet zeggen dat hij 's middags alweer stond te springen. Maar ja.. toen was hij 1,5 jaar oud... Sterkte pour votre Henk!

Nicolette zei

En nu maar hopen dat ze niet uitschieten... Beterschap!

Wondelgijn zei

Echt een mooie dag, 25 mei.... ;-) Ik weet er alles van! Proficiat nog!

Repel zei

da's een hele aparte trouwdag! hoe issutnumethem? mijn vader heeft het gehad en het schijnt nogal pijnlijk te izjn.

maarruh: jij bent dus gewoon getrouwd in Frankrijk. WOW!!!!

inge zei

sterkte voor manlief. en van harte. veertien jaar is tegenwoordig net zo'n prestatie als vroeger veertig jaar ; )

Toet zei

Die van mij draagt al veertien jaar zijn trouwring niet, toch zijn we al vijftien jaar getrouwd, en nog steeds samen. Zo'n ring is ook maar een ding, uiteindelijk ;-)

NOVY zei

@Toet: Helemaal waar. Het interesseert me ook niet werkelijk. Maar het was zo leuk frappant.