woensdag 21 oktober 2009

Never a dull day

Zoals beloofd en zoals een goede ‘voor en na’ - reportage betaamt: de foto’s van het resultaat. Tadaa:





Leuk hè zo’n hoogslaper.

Héél leuk.

Eergisteren viel Loïs respectievelijk uit de tripptrapp (haar rokje zat nog vast aan het veiligheidsriempje, als stille getuige van haar geslaagde ontsnappingspoging) en van de trap (waar ik het verder niet over wil hebben). Tweemaal zag ik ons in gedachten al naar de eerste hulp racen. Onnodig: het betrof hier immers slechts de prelude!

Vanmorgen.
Werden we wakker. Van een ijselijke gil.
Bo.
Was uit haar hoogslaper gevallen.
Slapend, welteverstaan.
Hoe? D’r zit toch goddomme een heel hekwerk op om dat te voorkomen?
Ze wist het zelf ook niet.
Maar alles deed pijn.
Haar rug, haar voet, maar vooral haar pols.
Die gebroken bleek.




Leuk hè, zo’n hoogslaper.
Van Henk mag ze er pas weer in slapen als ze vijftien is.

Gelukkig waren we nog net op tijd terug uit het ziekenhuis voor het kinderfeestje van Merlijn (die *kuch* inderdaad 3 maanden geleden jarig was). Met 9 kinderen zagen we de film Up, in de bioscoop.
Wat een leuke film!
Ik hartje Pixar.

30 opmerkingen:

Irène's wereld zei

Ocherm, arm meiske!
Wel mooi roze gips, dat wel...

Madelief zei

Ach wat sneu! Meteen uit bed gevallen! 't Staat wel stoer op school!
Enne..ik ben vroeger ook een keer uit het stapelbed gevallen, toen was ik al 15 ofzo, gewoon 's nachts het trappetje totaal gemist.

Susy zei

Sjiezus!
Wat vreeslijk onverantwoord om
zo'n béd te kopen ook!
Hoe haal je het in je hoofd?

ghehe.

Nee, keisneu voor het meisje.
Maar roze gips, past keimooi
bij mijn lucht. Nu nog een stel
ballonnen dan.
Want naar Up ga ik dit weekend,
met Olivia.
Nu al zin in.

Susy zei

2 x kei in één reactie.

Da's 2 keer teveel.
Eigenlijk.

Joeltje zei

@Susy: das keiveel ja.

@Novy: operatie hoogslaper was 't bijna geworden dan hè, gezien je titel van gisteren. Gewoon de poten d'r vanaf zagen, dan heeft ze nog jàren plezier van d'r hoogslaper.
En beterschap voor 't meisje!

(op scoutingkamp 1989 viel ene Ralf R. ook uit 'n hoogslaper. Zo pàts met de tandjes op de wasbak. Ik sliep bij hem op de kamer (we waren 9, kom óp he, toen kon dat nog). Ik hoor nog steeds het geluid van de tanden die dat porselein raken..)

Natasja zei

Gut, dat snoetje op die foto waar haar arm net in het gips zit.

Maar zie ik daar een Billy-kast? Tss, die meiden zijn ook allemaal hetzelfde.

En dan 'Up', ik zei het al: de beste Pixar ooit!!

Ilse zei

Oh wat erg zeg leuk zo'n bed...ik weet zeker dat ze er nooit meer uitvalt na dit...

Mammalien zei

Arm kind!!

Anoniem zei

Nou, zonnig oranje is geen garantie voor een gipsvrije toekomst, zullen we maar zeggen. Wat sneu zeg, ook gelijk de eerste nacht al. Terwijl zij zich waarschijnlijk al helemaal verheugd had op sochtends rustig wakker worden in haar nieuwe bed, en dan op haar nieuwe kamertje aan het rommelen te gaan.

Maar ook met gips; wat is het toch een mooi meisje.

Film niet gezien, die huren we wel een keer!

Liefs Muts Moniek

sandra zei

Ach het arme meisje! Maar wel een meisje met een hele mooie kamer.

Jacq zei

Maar wel mooi een jubileum-Billy, die Bo. Jaloersmakend! Ik wou dat ik een goede reden had om zo'n kast te kopen; 't is bijna drie weken gips om een arm uit m'n kinderschare (take your pick) waard. Maar gelukkig voor mijn kinderen en hun armen heb ik die reden niet.

Jacq zei

Geestig overigens: jullie dag begon met down en eindigde met up :)

Nicolekebolleke zei

Ach nee!
Hè wat sneu.
Wel lekker fris zeg, dat oranje (boven)!!!

rudy kaals zei

ja, die film is goed! Zelfs in de Spiegel.. het stijve duitse weekblad, stond een positieve recensie! Mooie kamers overigens!

gewebkijk zei

je verzint het weer niet!
en hoe kán het inderdaad met dat hekwerk...
is ze niet gewoon van het trapje gevallen..?

gewebkijk zei

strakke kamer ondertussen!

pien zei

zo krijgt heel diep in slaap vallen weer een heel andere betekenis...


een grote-met-zwarte-edding XP op je arm Bo!!

Vita zei

Ik denk vooral: arme mama (en papa). Voor de dames is dit een bliepje op hun radar (of in in ieder geval over enige tijd), maar voor jullie weer wat hartverzakkingen die je minder snel vergeet.

Maar Bo: je kamer is super geworden!

Edje zei

ach gos wat zielig. En dat de eerste nacht. Maar wel stoer dat roze gips. En een héle leuke kamer! Dat heb je snel gefixd!

sanneke zei

Dus jullie boos naar de Ikea, dochter met roze gips armpje beshuldigend naar voren gestoken en toen kregen jullie gratis een ander bed, een heel dicht bij de grond bed.

NOVY zei

@Susy: je bent een kei, Susy.
@Joeltje: Dat was geen hoogslaper, op dat kamp in 1989, dat was een stapelbed. En daar hoorde je uit te vallen.
@Natasja: Anne ook een Billy? Haha, ik had Loïs eigenlijk de naam Billy willen geven (naar Billy Holiday), maar Henk zei: ja dahag, ik ga mijn kind toch niet naar een Ikea Kast noemen?
@Moniek: namens Bo, dank je!
@Jacq: haha, down, up, waarom kwam ik daar niet op?
@Pien: eh..? een grote-met-zwarte-edding XP?
@Vita: het enige waar Bo van baalt is dat het vakantie is: kan ze niet naar school om haar gips te laten zien. Ik heb besloten maar gewoon met haar mee te genieten
@Sanneke: Bo heeft beloofd er nooit meer uit te vallen. Daar houden we haar aan.

Ri zei

En dat is nou precies de reden waarom ik van mijn vader geen hoogslaper mocht.

Als wraak heb ik mijn pols tijdens de gymles gebroken...

pien zei

gips, daar moet je toch altijd op schrijven..?!
iedereen zn naam erop met zoenen en zoooow, of doen we dat alleen hier in utrecht ?

x[ staat voor zoen] en p staat voor [pien]
xp
met een zwarte eddingstift eropgeschreven, op die gipsen arm, als in beterschapszoen.

ja?

NOVY zei

@Pien: ja.

Soes zei

Wooow. Zoon heeft hetzelfde bed.
Gelukkig er nog nooit uitgekukeld.
Tweeling ligt er ook wel eens voor de gein in, als zoon weg is.
Waar is de ducktape???

Ik vind het echt zielig voor Bo. Wens haar maar beterschap!

Soes zei

Mijn man noemt mij ook altijd Billy. Maar dat is om een andere reden.... tsjonge, dus da's ook een kast?? Hmmm.

noeks zei

Tja, om die reden hebben ook wij de hoogslaper weer eruit gedaan, nadat zoon zijn tand zo mega door zijn lip viel (met een groot lelijk litteken boven zijn lip)....

Toetje zei

Achgossie. Jeetje. Hoe krijgt ze het voor elkaar. Heeft ze nog veel pijn, of gaat het ondertussen wel weer??

En ook, bedankt hè, nu ga ik me dus vannacht zenuwachtig maken dat Jongste dus toch wel uit zijn hoogslaper kan vallen, ondanks hekwerk....

Franca zei

Ocharm dat snoetje.
Hier kukelde jongste (uit de hoogslaper van oudste)naar beneden. Einde hoogslaper: Manlief zaagde terstond ( letterlijk) de poten onder het bed vandaan.
Geen discussie meer mogelijk. Sterke met het gipsen armpje.(en de kamer is trouwens hartstikke mooi).

Anoniem zei

ik wil ook wel gips dat heb ik al 5 jaar (ik ben nu 12) ik bedoel niet dat ik 5 jaar gips heb maar dat ik het al 5 jaar wil. maar ik wil ook niks breken.