maandag 10 juni 2013

Kikkervisjes? Hartstikke leuk. Kinderen ook.

En toen haalde ik dus vanmiddag mijn dochtertje op bij haar speeladres en toen trok ze daar nog even een aquarium uit de vensterbank.
Aquarium aan diggelen. Kikkervisjes over de vloer. (Die overigens best makkelijk met een stoffer en blik waren op te scheppen. Ze wonen nu tijdelijk in een ovenschaal.)
Maar ook: AU!
Ik bleek het aquarium een soort van opgevangen te hebben. Met mijn scheenbeen. De punt van het aquarium op mijn scheenbeen; een gat van ongeveer een centimeter in doorsnee, met uitzicht op iets wits. (Aargh, is dat mijn bot?)

Nu heb ik een pleister, doet lopen veel pijn en moet ik een ander aquarium zien te regelen. Voor dertien getraumatiseerde kikkervisjes. (Eentje bloedde, zelfs, net als ik.)






10 opmerkingen:

LEHTI zei

Jammie, gebakken kikkervisjes. :-)
Nee, daar is een buitengesloten kind en aangebrande cake niks bij. Ik zeg maar zo...ik zeg maar niks. Want de cake brandde niet aan.
Als ik jou was zou ik ze gewoon een blik kikkers geven.

Herma zei

O! O! Onee! Echt buikpijn van het punt-aquarium-scheenbeen verhaal. En bloedende kikkervisjes! O, man. Jij had echt je dag niet. En dat kikkervisje nog minder.

kurred zei

Dat is wel even pech hebben. Als het inderdaad een bot was(ik bedoel hier geen platvis) wat je gezien hebt is misschien enige voorzichtigheid geboden. Ik kreeg jaren geleden een splinter door (dus niet in) mijn vinger en moest van de dokter een paar dagen met mijn arm in een mitella lopen wegens het gevaar van botontsteking. Maar verder heb ik hier geen verstand van hoor. In ieder geval sterkte en vooral beterschap.

sanneke zei

Ter geruststelling, dat witte stukje kan een omgeklapt stukje vel zijn. Zo dacht Rinke ooit zijn knieschijf te zien. Hoop voor jou dat dat het is. En dan is het alsnog vet zielig natuurlijk.

Anoniem zei

Dit is toch precies wat je wilt lezen?? Heerlijke gedetailleerde beschrijvingen over huidflapjes
en botontstekingen. Kusje erop?
Pleister erop, zie je er niks meer van!
X Gina

Iben zei

Met of zonder aquarium, het zijn belachelijk zwakke wezentjes die kikkerbabies. Van de 100 wordt er vaak niet eens 1 een kikker in gevangenschap. Of ik was een hele slechte slechte kikkerpleegmoeder, dat kan ook.

LEHTI zei

Ha ha (of hihi zo je wilt), kijk ik even in de kantlijn, zie ik daar de titel van de eervorige logje 'blog aan mijn been'. :-)

Yvette zei

AU! Beterschap...

Kristel zei

Oeiiiii, aaauww!!

Door zei

Gadverdamme.. alles.
Kikkervisjes, letsel, glasscherven. en kinderen soms ook:)