zondag 18 juli 2010

Kindsoldaat

En toen vroeg mijn schoonmoeder aan haar zoon, die tevens mijn man is, of hij nou eens eindelijk die plunjezak wilde meenemen. Van 27 jaar geleden.
Dus die staat nu hier.
En wat moet je ermee hè. Met zo'n muf-ruikende legergroene zak vol met muf-ruikende legergroene zooi?
Bewaren? Als aandenken?
Hm. Mja. Zo leuk vond ie het allemaal niet, dat dienstplichtgedoe.
En ik blijf het ook maar een raar idee vinden hoor: Henk als soldaat. Dat klopt niet.
Maar dat krijg je dus met van die laatbloeiers: 'Ik wist op mijn achttiende gewoon nog niet dat ik in wezen een dienstweigeraar ben.'

Merlijn wist er overigens wel raad mee en wendde de plunje aan voor een spannend verkleedproject, op de tot nu toe heetste dag van het jaar.
Ik wist van niets, was gewoon naar het zwembad met Bo. En kwam gisteren dus zomaar ineens deze foto tegen, in de Mac van Henk.

O.M.G. Mijn zoon. Een kindsoldaat!



Ik vond de foto mooi.
Ik vond de foto een beetje confronterend.
Ik vond een aanleiding om eindelijk eens dit geweldige clipje te laten zien.

11 opmerkingen:

Natasja zei

Da's inderdaad confronterend. Ik ben er stil van...

sanneke zei

Ik zou me ook lam schrikken van mijn kinderen in soldatenplunje. Het clipje is prachtig en waar was je toen Alela Diane vorig jaar in Vera optrad? 't Is net of ik haar hoor zingen. http://www.youtube.com/watch?v=sJFZUpmv62c&feature=fvst

sanneke zei

Neeltje vindt het ook een mooi liedje: 'Nog keer! Nog keer, mam!'en als ik 'm dan aan klik: 'Koed zo, mamma!'

NOVY zei

@Sanneke: Echt? Vorig jaar? Had je me niet even kunnen tippen ? ;)

sanneke zei

Tja, ik had toch echt wel geschreven dat we er heen gingen. Siep kwam ook, had jij ook kunnen doen! ;)http://santenkraam.punt.nl/?id=418588&r=1&tbl_archief=0&

ChoCho zei

brrr - kippevel

giensie zei

Herkenbaar! Toen mijn zoon 5 was, liep hij ook in de oude soldatenkleding van manlief. Nu is zoonlief 28 en loopt hij nog steeds in soldatenkleding,met dit verschil dat het kleding van hemzelf is.....

inge zei

wat 'n foto idd. ik zeg altijd, er is weinig dat Kleuter later niet worden mag, maar als 'ie 't leger in wil, dan gaan er wel wat familymeetings aan vooraf zeg.

liedje trek ik niet, maar kan komen door m'n eigen brakke kop en dan dat irritante stemmetje, pfff... ; )

NOVY zei

@Inge: irritante stemmetje? Hahaha. Ja, zo kan je het ook zien. Of horen.

Nicole zei

Wow, hij ziet er er ruig uit.

Wondelgijn zei

Tja, wat zal ik zeggen...? Als vrouw van een beroepsmilitair? Als moeder van een middelste die zich bij de Landmacht heeft aangemeld? Als mama van een jongste, die na haar Cios opleiding bij de Luchtmacht wil... ? Het beneemt me mijn adem soms, het jaagt me angst aan, ik moet het loslaten... Maar wat nu, als ze alledrie tegelijk op uitzending gaan?
Dan ben ik sprakeloos van zorg en angst....