zaterdag 4 februari 2012

Winter en veel foto's

Het is winter, mensen. Poeh. Ik zie temperaturen van -22,8 voorbijkomen op de weerberichten. En dat is koud hoor. Voor mij in elk geval; ik vind 22,8 graden boven nul over het algemeen nog niet warm genoeg.
Ik heb het niet zo op de winter. En helemaal niet meer sinds ik de laatste jaren hoofdpijn krijg als er sneeuw in de lucht hangt. Geen vreselijke hoofdpijn, geen 'ik kan alleen maar liggen in een stille kamer met de gordijnen dicht', maar toch. Zo'n zwaar gevoel, dat pijn wordt, als ik mijn hoofd beweeg. Of met mijn ogen draai.
Nja. Vandaag zijn we toch maar gaan sleeën en schaatsen. De zon scheen en de -10 van vanmiddag had een gevoelstemperatuur van -2; veel beter dan het omgekeerde van de laatste tijd.
En het was hartstikke leuk.
Kijk maar.



(Mijn schattige kinderschaatsjes.)











Oja, en dan nog even dit. Ik krijg binnenkort een heuse column. Op een webmagazine over het basisonderwijs. En daar moet een foto bij van mij, liefst met kinderen, voor de herkenbaarheid en omdat het leuk is.
De honderd-en-nog-wat foto's die Henk vanmiddag maakte heb ik inmiddels teruggebracht naar vier.
Maar ik kan niet zo goed kiezen. Misschien kunt u helpen?


33 opmerkingen:

Jose zei

1 of 3 vind ik het mooist/leukst.

En in de lente weer een nieuwe :)

sanneke zei

Joh, je krijgt gewoon twee stemmen in 1 klap, op nummer 3. En ik heb ook zulke schaatsen gekocht vanmiddag! Morgen uitproberen.

Manon zei

De bovenste!

Daan zei

3 :-)

Anoniem zei

De derde!!!

Anonieme Vita

Susy zei

Ja, 3 dus, zei ik net op Twitter.
En oeh, leuk column! Zei ik net ook.

Zit je nu in mijn archief te neuzen naar mijn Kek Mama foto's?
Nou?

kurred zei

Tja, op die eerste foto staan jullie wel heel lief te wezen. Maar foto 3 geeft volgens mij een beter, eh ik bedoel waarheidsgetrouwer, beeld weer :-)

Nog gefeliciteerd met je nieuwe (bij)baan.

NOVY zei

@Susy. Jij ziet ook álles hè.

Anoniem zei

de laatste
Ien

Susy zei

Haha, komt nauwelijks nog voor dat ik op m'n Statcounter kijk.
Had net toevallig iemand in mijn reactiebox die me in Kinderen las en ik vroeg me af hoe ze me gevonden had.
Zodoende. Zag ik jou.
Met je handjes door m'n archief bladeren.

Trudy zei

3! En succes en veel plezier met je column!!

de Brassers zei

3 !!! Geen twijfel mogelijk.

Anoniem zei

3 vind ik de leukste, succes met kiezen!

Lehti zei

Die eerste. Wordt de foto in kleur of in zw/w weergegeven?. Kan ook nog uitmaken. De andere vind ik iets te 'gemaakt'.
Gefeliciteerd met je column.

Jack zei

3! Wel zou ik Merlijn (en de sneeuwbal) wat naar links foto's op en, zodat jullie wat meer bij elkaar staan.

Jack zei

Haha ik typte fotoshoppen, maar die stomme iPad denkt weer beter te weten....

Laura zei

Foto 3 is de leukste, dat zie je toch zo ;) groetjes Laura

Irène zei

De eerste en de derde. En voor stoere Merlijn zou ik de derde kiezen. :-)

jacq zei

Oei leuk zeg! Ik zeg drie.

NOVY zei

Dan wordt het drie! En in het voorjaar een nieuwe. En nu hopen dat mijn stukjes straks de foto waardig zijn...:)

Nicoleke zei

Absolúút foto 3!!

Kristel zei

Oh wat leuk, ik vind de eerst leuk, dat iedereen zo lief armen om elkaar doet, aahh.

Anoniem zei

nummer 4, je kijkt weg op nr 3 bovendien staat b er niet zo leuk op, m wel!, nummer 4 is de mooiste vlakverdeling
gr roos

sanneke zei

Zeg, kon jij eigenlijk schaatsen op die dingen?

NOVY zei

Joah.

Manon zei

Och, die hele sneeuwbal niet gezien op de iPhone.

Ja. Drie it is.

Jack zei

Ik ga voor nummer 4

NOVY zei

@Jack: Maar ben jij dan weer een andere Jack dan die ene Jack? #puzzled

Anoniem zei

Volgens mij heb je al gekozen, maar ik vind 3 de leukste. Groetjes Anja

baasbraal zei

Ik vind nummer 3 ook leuk, maar maar nummer vier ook. Ik zou ook niet kunnen kiezen....

Liene zei

Nummer 3.

Herma zei

Even een spuit-elf reactie, maar wat goed! Een eigen column! Leuk man! :D

Maureen zei

3!!!
En wat een leuke fiets!!!