Doorgaan naar hoofdcontent

Winter en veel foto's

Het is winter, mensen. Poeh. Ik zie temperaturen van -22,8 voorbijkomen op de weerberichten. En dat is koud hoor. Voor mij in elk geval; ik vind 22,8 graden boven nul over het algemeen nog niet warm genoeg.
Ik heb het niet zo op de winter. En helemaal niet meer sinds ik de laatste jaren hoofdpijn krijg als er sneeuw in de lucht hangt. Geen vreselijke hoofdpijn, geen 'ik kan alleen maar liggen in een stille kamer met de gordijnen dicht', maar toch. Zo'n zwaar gevoel, dat pijn wordt, als ik mijn hoofd beweeg. Of met mijn ogen draai.
Nja. Vandaag zijn we toch maar gaan sleeën en schaatsen. De zon scheen en de -10 van vanmiddag had een gevoelstemperatuur van -2; veel beter dan het omgekeerde van de laatste tijd.
En het was hartstikke leuk.
Kijk maar.



(Mijn schattige kinderschaatsjes.)











Oja, en dan nog even dit. Ik krijg binnenkort een heuse column. Op een webmagazine over het basisonderwijs. En daar moet een foto bij van mij, liefst met kinderen, voor de herkenbaarheid en omdat het leuk is.
De honderd-en-nog-wat foto's die Henk vanmiddag maakte heb ik inmiddels teruggebracht naar vier.
Maar ik kan niet zo goed kiezen. Misschien kunt u helpen?