woensdag 22 februari 2012

Ze komen met de raarste dingen thuis

Stokken en stenen, hoofdluis, kapotte fietssloten, alles wordt ons huis binnengesleept door onze zoon. Zal een jongensdingetje zijn.
Soms zitten er vreemde voorwerpen bij. Vandaag kwam hij de school uit, rende over het plein naar me toe en riep: ‘Mam, kijk eens wat ik heb gekregen van D!’
En hij liet me een reageerbuisje zien.
Met een oranje dopje.
En onderin wat doorzichtig spul.
Hm.
‘Wat ís het?’ vroeg ik geïnteresseerd en wisselde een betekenisvolle blik uit met een medemoeder die naast me stond.
‘Het is een soort gas, dat eigenlijk hele sterke lijm is,’ antwoordde Merlijn.
Ik bestudeerde het buisje zo eens wat, schudde ermee, hield het tegen het licht, en moest geheel onwillekeurig denken aan dat stomme mopje van vroeger: Wat is de sterkste lijm ter wereld? Antwoord: Sperma. Want heb je wel eens geprobeerd om een baby uit elkaar te trekken?
Hm.
‘Oh, kijk, daar is D,’ riep Merlijn, ‘kom mee, mam, dan kunnen we nog even vragen wat het precies is!’
‘Nee, zei ik, ‘nee, dat hoeft niet.’ En grijnsde naar de medemoeder, die olijk teruggrijnsde.

En nu hoopt u misschien dat dit verhaal nog een leuke clou heeft, of een onverwachte uitsmijter, maar nee, dit is wat het is. Er ligt bij ons thuis een reageerbuisje op de koelkast. Met spul erin. Gas, dat eigenlijk heel sterke lijm is.

Joh.


20 opmerkingen:

Herma zei

Hmmmm.... Ja. Ja. Nee ik zou het verder ook niet weten. : D

Terrebel zei

Ook hier indertijd een indrukwekkende hoeveelheid 'interessante dingen' waarvan je soms liever niet weet wat het is. Ben blij dat m'n zoon inmiddels 16 is...;-) Sterkte!

O ja: als er een rookwolkje ontsnapt uit het buisje is het tijd om te bukken...Zomaar een tip.

Elise zei

Dju hei. Wat een mysterie. Heb je er al eens aan geroken?

Anoniem zei

Leuk hoor, zo'n buisje met wat DNA. Maar van wie hè, van wie?

Lehti zei

Oeps, dat was per ongeluk. Niet míjn aftreksel hoor. Mijn naam is haas. Niet anoniem.

sanneke zei

Grinnik.

remko zei

hahaha!

Cisca zei

Ja. Nu wil ik het weten ook. Ruiken, proeven, doe iets!

Daan zei

ieuw ...

Inge zei

Er valt zeker niets te ontcijferen uit dat stickertje op het buisje? Mijn neefje is ook van de verzamel. Zo kwam mn zusje dr schoonmoeder gisteren melden dat ze de wieldop in de vaatwasser had gedaan en dat hij mooi schoon geworden was.. neefje had dat ding gevonden en aan oma gevraagd of zij m schoon wilde maken.

Susy zei

Beetje gross is het wel hè.
En jij hebt er nog niet aan geroken of....een pinkje ingestopt ofzo?

Kan niet wachten tot Tijl met dit soort dingen thuiskomt.
Vooralsnog heeft ie alleen wat waterpokken mee naar huis genomen.
Ook leuk.

Nicoleke zei

Moet ik moeder zijn om te snappen waarom dit in de koelkast ligt en niet in de vuilnisbak?

NOVY zei

@Nicoleke: ja. Maar moet je opletten: straks, over een paar dagen is het ineens kwijt.

Anoniem zei

Duh.. dat is gewoon een buisje om bloed mee af te nemen en de prutje dat erin zit is om de stolling te bevorderen voor speciale onderzoeken. Bij ander gekleurde buisjes zit dat er niet in.
Wees blij dat jullie het allemaal niet weten, want ziek zijn -en het dus wel weten- is een stuk minder prettig...... dan jullie onwetendheid.
Haha, ik vind het wel grappig wat jullie verzonnen hebben.

NOVY zei

@Anoniem: Haha, ja dat klinkt ineens heel logisch. Thanks. Stolmiddel = sterke lijm.
(Maar waarom krijgt mijn kind dat van een vriendje?)

Anoniem zei

Werkt zijn vader of moeder of tante, oom, enz. in het ziekenhuis?
Is wel een leuk spelletje zo.
Heb wel krom gelegen bij jullie reactie's. Maar ja, één dag niet gelachen, is één dag niet geleefd. BEDANKT!!
Ben benieuwd naar de volgende raadsels........

Groetjes.

Kristel zei

hahaha iiieeewk

Door zei

Haha, ik dacht dat je een spermabank ging beginnen of zo:-) Misschien is dat best lucratief?

Anoniem zei

Hahahaha, en hoe houdt ze dat dan warm??
Heb wel ideeën, maar ... tja...

Suzanne zei

Ik vind dit dus hilarisch!