dinsdag 14 februari 2012

Kermterm

Dat blog hier staart me verwijtend aan. Zaterdag 4 februari schreef ik het laatste stukje; dat is 10 dagen geleden! Doe eens iets, Novy!
Oh.
Nou.
Goed.
Wat gaan we doen? Whitney? Valentijnsdag? De dooi?
Alledrie?
Okee: Is dood. Is het vandaag. Heeft ingezet.
Ja want nouja, dat is zo'n beetje het niveau van mijn creativiteit, momenteel.
Niet best hè?
Nee, niet best.

Weet u trouwens dat ik zo langzamerhand moeite begin te krijgen met het woord 'creatief'?  Vind ik een beetje flauw van mezelf, want in wezen is er natuurlijk niks mis met het woord – het is een prima woord dat gedegen zijn betekenis weergeeft, maar het is de schuld van het hemeltergende creabea. En van de kermterm 'een creatieve duizendpoot'.  Want dát is ook écht erg, hoor: een creatieve duizendpoot. NIEMAND wil een creatieve duizendpoot zijn.
Voor de functie van directiemedewerker bij het Tropenmuseum zoeken wij een creatieve duizendpoot.


Maar om een en ander van de zonnige kant te bekijken: ik ben maar weer eens blij dat ik geen dagelijkse column in een krant heb. Want het zou volgens mij best eens zo kunnen zijn dat je ontslagen werd als je zomaar een week lang geen stukje inleverde.

Morgen verschijnt trouwens mijn eerste column op www.thuisinonderwijs.nl.
Het is een maandelijkse; maakt u zich geen zorgen.


Oja, edit: Susy, u weet wel, deze Susy, wordt mijn creatieve collega.

11 opmerkingen:

Susy zei

Zeg er nou even bij dat ik je creatieve collega wooooooord. Pfff.

Ri zei

Vanaf morgen dus een nieuwe leesstek. Eentje waarvan ik op mijn werk zonder schuldgevoel het linkje bij mijn favorieten kan zetten. Onderwijs... dus werkgerelateerd.

Succes!

NOVY zei

@Susy: Oja.
@Ri: leuk!

sanneke zei

OMG. Je schreef mijn haatwoord in dit logje. Gelukkig wel dat je het hemeltergend vind, want oi, wat krijg ik kotsneigingen van dat woord. Toch maar een geluk dan, dat het me vanavond niet lukte te eten, kan ik ook niet kotsen.

Astrid zei

Creabea's zijn meestal ook meisjemeisjes trouwens.
Zo fijn. Ja. Echt. Ik word daar heel blij van.

Lehti zei

Op dat plaatje staat volgens mij het beest dat gister zowel Matthijs van Nieuwkerk en Jan Mulder (bijna) damesgilletjes liet slaken: een reuzenpissebed van de zeebodem.

Je schreef dus een column en een kutverhaal voor...Sylvia ;-). Nou, als dat niet scheppend is.

Leuke collega ook.

Herma zei

Ik wou dat hier een 'like' knop was.

Manon zei

Oe @Astrid, meisjemeisje. Nog zo'n hemeltergend kotswoord.

Susy zei

Jongens, het zal me allemaal wat.
Ik ga lekker fröbelen.

Tabee.

NOVY zei

@lehti: nee het zijn duizendpoten.
@Astrid: wat ben je toch een lekker gek mens.

Terrebel zei

Een bijzonder creatief logje, hoor! En waarom zouden we eigenlijk creatief moeten zijn. Lijkt mij erg vermoeiend om voortdurend iets te "moeten" en ik ben graag lui...;-)