maandag 12 maart 2012

Heb ik me weer eens in de nesten gewerkt?

Ik sta op het gevaarlijkste kruispunt van Nederland, laat wat fietsers passeren en trek op, als ik in mijn linker ooghoek ineens een voetganger zich voor mijn auto zie werpen.
Dus ik trap onmiddellijk weer op de rem en kom ruim – toch zeker een halve meter - voor het zebrapad tot stilstand.
Ik lach vriendelijk naar de voetganger, maak een charmant oeps-gebaar met mijn handen en mime 'sorry'.  Niet omdat dat echt nodig was (gelooft u me, er was eigenlijk niets aan de hand) maar gewoon, omdat ik nou eenmaal heel vriendelijk ben in het verkeer.
De voetganger, een wat vreemd leeftijdsloos mannetje met een wit mutsje op en een heel boos gezichtje, loopt voor mijn auto langs en begint me daar toch een partij te schelden!

Nou ben ik heel vriendelijk in het verkeer, maar ook snel verontwaardigd over onredelijk gedrag, dus ik deed met het knopje het raampje aan de passagierskant naar beneden, en sprak: ‘ Maar meneer, ik zei toch al sorry. Ik zag u wat laat, maar ik remde op tijd, er is niets aan de hand.’
‘Mijn bénen, mijn bénen! Je had bijna mijn bénen kapot gereden, mijn bénen,’ riep het mannetje met een rood hoofd van de agressie.
En toen: ‘Wat ben jij een kutwijf zeg, met je sorry, wat ben jij een kutwijf!’
‘Pardon?’
Nou ben ik heel vriendelijk in het verkeer, maar ook wat lichtgeraakt bij plotselinge grove bejegening en zei: ‘Weet u meneer, het zijn mensen zoals u waardoor de wereld wordt verziekt.’
En voegde daar onverstandig en tegen beter weten aan toe: ‘De volgende keer rij ik gewoon door.’

En toen werd dat mannetje zo boos dat hij mijn kenteken in zich opnam en toen reed ik weg want er stond intussen een hele rij auto's achter me maar nou zou het me dus niet verbazen als ik binnenkort een aangifte van bedreiging ontvang.
Haha.
Hm.
Ik hou u op de hoogte.

22 opmerkingen:

Susy zei

Haha, cool!

Ik ben helemaal niet vriendelijk in het verkeer.
Vandaag nog. Liep ik over een zebrapad, op m'n gemak, net een leuk wit mutsje gekocht voor de maartse dagen....

Mimi zei

Ach, ik denk dan altijd maar, die arme man woont vast nog bij z'n moeder thuis. Of heeft een vreselijke baan in een of ander duf archief. Of z'n vrouw slikt niet door. Of hij heeft überhaupt al een maand geen seks gehad.
Ik heb er maar medelijden mee.

sanneke zei

Wakker worden, logje lezen (mimede je heel agressief sorry of zo? Dat het meer 'Rot op met je mutsje werd?') en dan de commentaren van Susy en Mimi er op lezen... Dan ben je wel in 1 keer echt wakker.

Herma zei

Hahaha! De volgende keer rij ik gewoon door! Hahaha! Het is niet leuk om zo uitgeveterd te worden, maar ik ben toch heel vrolijk geworden van dit log. En die vent, ach. Blaffende honden bijten niet.

Terrebel zei

Sommigen hebben nu eenmaal een heel kort lontje..Hoe kwam het eigenlijk dat je'm pas zo laat zag? Is het kruispunt dan zo onoverzichtelijk?

Tijmen zei

Ik ben nu vooral benieuwd waarom zijn benen zo belangrijk waren...

Vlijtig Liesje zei

Wat een koude douche zo'n vervelend mannetje. Ik vind je uitsmijter: 'De volgende keer rijd ik gewoon door' kostelijk. En begrijpelijk.

nicolekebolleke zei

HAHAHAHA, MIMI!!!

NOVY zei

Ik ook! Zo bijzonder zagen ze er niet uit.

NOVY zei

Het kruispunt is onoverzichtelijk, het mannetje was nogal klein (no offence :)) en bovenal lette ik niet goed op, natuurlijk. Maar ik herstelde mijn fout op tijd.

NOVY zei

Duh, echt niet! Je kent me toch, de vriendelijkheid zelve!

NOVY zei

:)

Mimi zei

Ja? Het helpt echt hoor, zo te denken bij mensen die heel vervelend doen. Probeer maar eens. (als je baas in een slechte bui is bijvoorbeeld ;)

Fienke zei

eikel

Cisca zei

Haha. Ik sluit me aan bij de reactie van Sanneke. :-)

Kristel zei

Hahahahahahahaaa, wat een goed antwoord ook, over de slechte wereld met gekke mannetjes. Stoer, een heuse bedreiging!

Jacq zei

Kan niet missen. Dit was een echte. Kabouter. Klein, puntmutsje en getergde reactie.
Kijk maar eens op Wikipedia bij de omschrijving 'kabouter' en lees kenmerk drie:
"bij slechte behandeling kunnen ze zich als kwelgeest gedragen".

Kenmerk één is trouwens dat ze zich voor mensen onzichtbaar kunnen maken. Dus hoezo lette jij niet goed op? Hij was gewoon niet zichtbaar.

(is misschien handige info bij het verweer bij de politie)

NOVY zei

Jeetje, dit klinkt echt zó plausibel!!

Guusje zei

Grin, I Love!

LEHTI zei

Wat je zegt Sanneke. En jij doet er nog een schepje bovenop. logje lezen, de commentaren van Susy en Mimi en Sanneke lezen en dan heb ik gelijk een grijns op m'n gezicht.
Ook ik ontving onlangs zo'n kutwijf'. Maar dan digitaal. Híj kon niet mijn kenteken zien. Mijn sorry (met opgestoken middelvinger) pikte hij wel.
Ach weet je wat, voer gewoon aan dat je blogvoer nodig had ;-)

Anoniem zei

Een kabouter. Natuurlijk! Want verder fietsen er alleen maar studenten over de Korreweg.

(Of is dat omdat het meestal midden in de nacht was als ik redelijk aangeschoten over de Korreweg fietste?)

Marieke

Anoniem zei

En, ben je al van je bed gelicht??

haha kabouter Jacq!

Ik ken dat soort kabouters. De broer van die van jou stond mij uit te schelden terwijl een andere oude kabouter tegen mijn auto was aangereden.
Ik stond te janken. Niet omdat mijn auto kaduuk was, maar omdat mijn mooie illusie over helpende kabouters totaal de vernieling in geholpen was.
Liefs (kabouter)muts Moon