Doorgaan naar hoofdcontent

Ik kom het wel even brengen

Toen ik net mijn tekstbureau begon las ik op een website met tips voor de startende ondernemer de volgende – ietwat lollige – tip:
'Heb je even wat weinig opdrachten? Ga dan niet bij de pakken neer zitten, maar gebruik de tijd om spullen op Marktplaats te zetten die je niet meer nodig hebt. Het houdt je van de straat en je genereert in een stille periode toch nog wat inkomsten!'

Inmiddels begint ons huis behoorlijk leeg te raken, dus het kwam maar goed uit dat mijn schoonmoeder naar een verzorgingstehuis ging en wij een groot deel van haar huisraad moeten zien kwijt te raken. En de inkomsten daarvan zijn natuurlijk technisch gesproken niet voor ons, maar het houdt me wél van de straat.
Hoewel.
Vandaag verkocht ik een vriezer.
Ik had een acceptabel bod ontvangen, dus mailde ik de bieder dat ik akkoord ging.
Kreeg ik de volgende mail terug:

Maar moet ik hem dan komen halen ofzo?

Ehm.

Nou, versturen lijkt me een beetje duur.
Of wilt u soms dat ik hem kon brengen?

Dat laatste was een grapje. Ik bedoel: ik heb al heel wat verkocht op Marktplaats, maar nog nooit ben ik iets gaan brengen of kreeg ik – omgekeerd – iets bij mij afgeleverd, anders dan met de post.

Ploing, mail.

Nou, als u hem zou willen brengen, graag.

Haha.
Nou, waarom niet.

Goed. voor een tientje bovenop de prijs kom ik hem wel brengen.
Mits u in Groningen woont.

En zo geschiedde.

Nu heb ik nog in de aanbieding: Een zonnescherm, een wasdroger en een snelkookpan.
Ik kom ze wel even brengen.


PS: Ik heb ook nog een bronskleurig zijden rokje van Laltromoda, in maat xl. Ook te gebruiken als zwangerschapsrokje. Heul chic. En duur geweest. En niet van mij (duh: xl).