maandag 26 maart 2012

Ik kom het wel even brengen

Toen ik net mijn tekstbureau begon las ik op een website met tips voor de startende ondernemer de volgende – ietwat lollige – tip:
'Heb je even wat weinig opdrachten? Ga dan niet bij de pakken neer zitten, maar gebruik de tijd om spullen op Marktplaats te zetten die je niet meer nodig hebt. Het houdt je van de straat en je genereert in een stille periode toch nog wat inkomsten!'

Inmiddels begint ons huis behoorlijk leeg te raken, dus het kwam maar goed uit dat mijn schoonmoeder naar een verzorgingstehuis ging en wij een groot deel van haar huisraad moeten zien kwijt te raken. En de inkomsten daarvan zijn natuurlijk technisch gesproken niet voor ons, maar het houdt me wél van de straat.
Hoewel.
Vandaag verkocht ik een vriezer.
Ik had een acceptabel bod ontvangen, dus mailde ik de bieder dat ik akkoord ging.
Kreeg ik de volgende mail terug:

Maar moet ik hem dan komen halen ofzo?

Ehm.

Nou, versturen lijkt me een beetje duur.
Of wilt u soms dat ik hem kon brengen?

Dat laatste was een grapje. Ik bedoel: ik heb al heel wat verkocht op Marktplaats, maar nog nooit ben ik iets gaan brengen of kreeg ik – omgekeerd – iets bij mij afgeleverd, anders dan met de post.

Ploing, mail.

Nou, als u hem zou willen brengen, graag.

Haha.
Nou, waarom niet.

Goed. voor een tientje bovenop de prijs kom ik hem wel brengen.
Mits u in Groningen woont.

En zo geschiedde.

Nu heb ik nog in de aanbieding: Een zonnescherm, een wasdroger en een snelkookpan.
Ik kom ze wel even brengen.


PS: Ik heb ook nog een bronskleurig zijden rokje van Laltromoda, in maat xl. Ook te gebruiken als zwangerschapsrokje. Heul chic. En duur geweest. En niet van mij (duh: xl).

15 opmerkingen:

LEHTI zei

Luchtontvochtiger?, vogelkooi?, plaswekker?
ruile?
Ach, laat ook maar, ik heb al een snelkookpan en een rokje.
Heb wel een leuk beeld van jou een vriezer voorop in je fietsmandje ;-)

sanneke zei

Wat een goeie tip, hij werkt dus echt! Lief hoor, dat je dat ding dan nog gaat brengen ook...

NOVY zei

Ik ging met de auto. Helaas.

NOVY zei

Voor een tientje hè?

sanneke zei

Lief en slim dus.

Nicolekebolleke zei

Kun je daar niet gewoon je baan van maken? :)

Irène zei

Doe je ook ritjes naar Limburg voor dat tarief? In dat geval wil ik de snelkookpan graag ruilen tegen een Billy boekenkast van 60 cm breed. Die maakt meneer Ikea tegenwoordig niet meer. Super exclusief dus!

Manon zei

Haha, zo werd onze buffetkast ook door de verkoper thuis bezorgd. Want zijn vrouw moest er snel vanaf :-). Maar dat kostte me €20 extra want hij moest van snel komen. Anyway, ik vond het een prachtdeal!

Karin zei

Dat rokje in XL (en dan bennik nie eens zwanger ;-)) mag je best even naar Zeeland komen brengen hoor! ;-)

Door zei

Haha, heb jij weer! Weet je, helemaal voor niks mag je naar Hengelo komen en krijg je van mij een gezellige dag!

NOVY zei

Wil je echt geen snelkookpan?

baasbraal zei

Gaat hij op electrisch en op inductie? Je hoeft hem niet naar Zweden te komen brengen...

Susy zei

Ik ga wat van je kopen.
Kan me niet schelen wat.
Gewoon om je even hier aan de deur te hebben.

Gezellig.

Vlijtig Liesje zei

Wat zal die koper blij met jou geweest zijn! Luxe hoor, kopen op Marktplaats en dan nog bezorgd krijgen ook.

Cisca zei

Bezorg je ook in de VS?
Misschien te combineren met een tripje Hawai?