zondag 20 februari 2011

Novy, P.I.


Kijk. Dit ben ik.
Met mijn nieuwe reis/sport/weekendtas.
En ziet u die vastberaden blik in mijn ogen?
Dat is de blik van een woman on a mission.

Want ik heb namelijk een plan.
Een verbluffend goed plan, mag ik wel zeggen.
Ik ga naar Hawaii. Met Bo. Naar mijn halfzusje.
Oftewel: daar zijn we voor aan het sparen geslagen.

Ik heb het al wel eens eerder genoemd hier, dat we met het idee speelden om erheen te gaan, met het hele gezin, maar dat het daar een beetje bij bleef.
Want naar Hawaii, das dus heul duur.
Alleen de vlucht al, kost ons 10.000 euro.
En dan hebben we nog geen onderdak.
En je gaat dan natuurlijk ook niet voor een weekje, maar dan meteen wat langer. En je wilt misschien ook nog wel eens ergens een eh..tosti met ananas eten ofzo.
Dus het werd een beetje een lachertje.
Kent u die mop van die mensen naar Hawaii gingen?
Haha, die gingen niet.

En ik merkte dat ik dat ik me er eigenlijk al een beetje bij neer had gelegd.
Dat ik het als een abstract gegeven begon te zien. Ik heb een zusje op Hawaii. Ik heb een tante in Marokko. In plaats van een echt zusje van vlees en bloed. Met een echte man bovendien en een echt kind: een níchtje van vlees en bloed, dat ik nodig eens moet knuffelen.

Dus.
Actie.
Hop, dr heen.
Ik heb haast, tenslotte.
(Bovendien: wat een kans! Hawaii spreekt al sinds Magnum enorm tot mijn verbeelding. Die eilandengroep met dat fantastische klimaat midden in die grote, Grote Oceaan.)

Het besluit om met z’n tweeën gaan maakt de kosten een stuk meer te overzien. Niet alleen wat de reis betreft, maar ook omdat we dan met een beetje fantasie bij mijn zusje kunnen logeren, iets dat met z’n vijven onmogelijk zou zijn: ze woont met man en kind in een schoolbus. Onder een mangoboom.







26 opmerkingen:

Herma zei

Fantastisch! Hawaii, schoolbuswoning onder mangoboom, Magnum en een weerzien met je (half)zus. Succes met sparen, hoor!

Susy zei

Helemaal top.
Ik hoorde je er inderdaad al eerder over.
Ga dat doen ja!

Als je die tas maar niet zo lullig blijft vasthouden dan, onderweg.

sanneke zei

Nog een paar van die opdrachten zoals je vorig weekend deed en jij en Bo zitten in onder de mangoboom!

DharSon zei

Klinkt heerlijk! Succes met sparen

Nicolet zei

wat een goed plan

Nicolekebolleke zei

Dat is een coole missie!
Maar ik neem aan dat je dan een iets grotere tas meeneemt?

Leuke pet ook.

ChoCho zei

een waar avontuur :-)

NOVY zei

@Susy: Haha, ja. Ik ben net een reumatische hamster zo. :)

Manon zei

Ik geloof dat alles hierboven al is gezegd. Dus.

de Brassers zei

Succes met sparen...
Samen met Bo is wel geweldig natuurlijk.

Mimi zei

Oh, wat een goed idee!! Ik moet hoognodig een stiefbroer in Indonesie verzinnen!

Anoniem zei

Moet je doen, met je meisje naar hawai. dat wordt een one out of million-ervaring om nooit te vergeten.

Wil ik ook, een zus in verweggistan! (heb ik er 3, wonen ze gewoon saai in Delft, Lelystad 9brrr) en Arnhem. Suf he)

Liefs Muts Moon

Lehti Paul zei

Met één kind een grote reis maken is het leukste wat er is! Maar wat zeg nu? €10.000 euri? Ik word nieuwsgierig en zie op het net dat je morgen via L.A. naar Honululu vliegt voor €848 p.p. Kan het misschien eerder dan je denkt :-)

Cisca zei

Oh. Jij gaat naar Hawaii.
Dan kom ik dus ook. Op bezoek. Met Kobus. In haar feestrok.

Ik zou het trouwens wel weten hoor. Waarom ga je niet met man naar Hawaii, en laat de kids thuis? Dat zou deze egoistische vrouw doen. Lekker voor een weekje ofzo.

NOVY zei

@lehtipaul: Honolulu is net het verkeerde eiland. Dat scheelt enorm!
@cisca: de kinderen thuislaten. Ja. Een weekje houden ze zich vast wel in leven...:)

Ri zei

http://www.hm.com/nl/__startpagenoflash.nhtml Ik wist het! Jij klust bij als model. Die linker mevrouw bij Spring Awakening vind ik precies jou. En nu ik je zo zie poseren met die tas. Ik weet het zeker. You supermodel, you.

Anoniem zei

Die mevrouw die daar bij dat filmje ligt te glimlachen met haar rode lippen lijkt trouwens wel op jou. Is dat je zus??

Liefs Muts Moon

NOVY zei

@Ri: yep. You caught me. :
@Moon: haha. Nee.

Door zei

Potverdikkie, een zus op Hawaii! Dat is pas cool. Je moet een gironummer oprichten en al je volgers/lezers een tientje laten storten. Ik doe mee.

NOVY zei

@Door: jah, das een goed idee. Als verjaardagscadeau alvast. :)

Wondelgijn zei

€ 10.000,-??? Mijn hemel, vliegen jullie in een gouden vliegtuig dan?? Lijkt me geweldig, Hawaï....!! Sparen dus!!

NOVY zei

@wondelgijn: nee maar echt. Naar dat specifieke eiland vliegen is echt zo duur.

Hm. Wel jammer dat er verder niemand op dat geweldige plan van Door ingaat. :)

Door zei

Vind ik ook jammer. Dus:ik ga een logje voor je schrijven. Moet jij een gironummer openen. Deal?

NOVY zei

@Door: Haha, echt niet! Open maar een girorekening voor pink ribbon!

Tienke zei

Da's niet helemaal waar, ik woon onder een grapefruitboom , maar daar is waarschijnlijk geen liedje over.
Maar...did you get the price right ??? dat klinkt echt bizar duur, misschien ligt 't aan het seizoen.
Mooie tas zeg, waar heb je die nou weer gevonden?

NOVY zei

Hee Tien! Ik hoopte al dat ik je kon lokken op deze manier :).
En je hebt gelijk: de laatste keer dat ik keek (jaar geleden?) was het nog gemiddeld €2000 pp, nu gewoon de helft!
Maar dat betekent dat Bo en ik ook eerder kunnen komen!!