Doorgaan naar hoofdcontent

Dat met dat vliegtuig


Had ik al verteld dat we aan het verbouwen/verhuizen zijn?
Haha. Grappig hoor, Novy.
Ja.
Ik had eigenlijk een stukje willen schrijven met de titel: Loden leidingen en stalen zenuwen.
Maar daar kon ik weinig tekst bij verzinnen, want die titel zegt het eigenlijk allemaal al.


Kijk, zo is het momenteel:



U ziet: dat komt helemaal goed. Onze meubels staan daar vast prachtig, over twee weken. (Stalen zenuwen.)

Nee, wat me de laatste dagen pas écht bezighoudt, is dat met dat vliegtuig. Dat vliegtuig dat verdwenen is. Dat is toch heel gek? Een vliegtuig dat kwijt is? En dat er mensen waren die hun vermiste geliefden probeerden te bellen, en verbinding kregen! Niet dat er zich echt iemand meldde aan de andere kant van de lijn, maar de telefoons gingen wel over! En dit werd dan ook nog een soort van officieel bevestigd, door de luchtvaartmaatschappij.
Raarr! Want een telefoon die in de zee ligt doet het niet meer. En dan krijg je dus de voicemail. Op z’n hoogst.
Er waren trouwens er ook nog twee mannen met gestolen paspoorten aan boord, maar dat schijnt er dan weer niets mee te maken te hebben.

Er doen momenteel een aantal scenario’s en complottheorieën de ronde.

  1. Het vliegtuig is in de lucht geëxplodeerd. Door een bom, bijvoorbeeld. Dat zou verklaren waarom er geen brokstukken te vinden zijn; die zijn dan heel ver uit elkaar in de zee terecht gekomen zijn ‘en probeer ze dan maar eens te vinden.’ 
  2. Het vliegtuig is ontvoerd naar een verlaten vliegveld in Maleisië, waar de bemanning en passagiers worden vastgehouden. Dat zou verklaren waarom de telefoons nog over gingen. Er schijnt voor de kust van Maleisië ook olie op het zeeoppervlak gesignaleerd te zijn, maar dat bleek toch niet van het vliegtuig. 
  3. Het vliegtuig is ontvoerd door buitenaardse wezens. Kán. 
  4. Het is een Hollywood-stunt, om reclame te maken voor een remake van de serie Lost. Dit is wat mij betreft het meest logische scenario, want dat was natuurlijk het eerste waar ik ook aan dacht. Niet perse aan een Hollywood-stunt, maar wel aan Lost. Mén! Dacht ik. It’s really happening! Hoewel het ook meteen weer een wat vreemd beeld gaf; het overgrote deel van de passagiers komt namelijk uit China. En dan heb je daar dus zo’n strand, met allemaal Chinezen. Geen Sawyer, geen Sayid, geen Kate, geen John Locke, alleen Jin en Sun en Jin en Sun en Jin en Sun en Jin en Sun.  




Nja, ik vind het spannend.