zondag 9 september 2012

Nog even

'Ik hang jankend aan de broekspijpen van de zomer.'

Ja, ik gooi hem er maar weer eens even in, deze fantastische beeldspraak van Susy.
Want ik voel het einde alweer naderen en ik wil alleen maar roepen: 'Nee, ga niet weg! Laat me hier niet alleen!'
Maar ja.
Het is niet anders hè.
En dat is ook juist het leuke aan Nederland; het wisselen der seizoenen!
Ja!  Het wisselen der seizoenen!
Nee gèt zeg, het zal altijd zomer zijn. Bah, dan moest je het hele jaar door op slippers lopen en je benen scheren en witte wijn drinken.
Maar toch.
Het  afscheid nemen valt me zwaar. Natuurlijk, morgen wordt het ook nog warm, en misschien zullen er nog wel meer mooie dagen volgen, maar het voelde vandaag toch alsof het de laatste echte zomerdag was.

Voor dingen als afscheid zoeken we altijd graag de rand van de wereld op. Dus we reden zo wat naar het noorden en streken neer bij het Lauwersmeer.
Waar we zwommen. En aten. En waar ik heel veel mooie gesprekken had met mijn oudste dochter. Over groep 7. En over verkering. En over klasse-avond en over kamp.
En dat was leuk.



En nu, op naar de maandag. Die zal beginnen met een telefoontje naar de dokter. Want de tovenaar hoest ineens heel erg en heeft koorts. En misschien heeft ie wel longontsteking.
Het kan, hè.


8 opmerkingen:

kurred zei

Prachtige foto's. Wij zijn er vorig jaar een weekje op vakantie geweest.
En, volgend jaar wordt het wel (weer) een mooie warme zomer. (hoop ik)

kurred zei

O ja, beterschap met M. de Tovenaar. Hopelijk valt het mee en is het 'alleen' een zware verkoudheid.

sanneke zei

Mmm, wat fijn. Ook dat Bo je zo deel maakt van haar wereld, die mazzel moet je als moeder toch maar hebben. Gelukkig vetellen die van mij ook graag. En mooi, jullie samen op het randje van de wereld lopend.

Ri zei

Wat een mooie foto's. Die gaan helpen het zomergevoel nog lang vast te houden.

Beterschap voor M.

Door zei

Nou, ik heb geen moeite met elke dag benen scheren enzo. Doe mij maar zomer.
Hoop dat je tovenaar niets ernstigs heeft. *gaat weer in de zon liggen*

NOVY zei

Nou, doe mij ook maar altijd zomer hoor, die seizoenen kunnen me gestolen worden haha.
Merlijn heeft bronchitis.
Gaat wel weer over. Maar het blaft wel.

Nicolekebolleke zei

Ik ben eigenlijk wel blij dat ik het nooit zo HEEL erg vind dat een seizoen voorbij is.
Kan overigens ook niet zo goed tegen de hitte.
Dus ja..

Maar hey; beterschap voor de tovenaar!

LEHTI zei

Arme Merlijn. Niet fijn.