zondag 9 februari 2014

Ploggen


Het is een rage, ineens, hè: ploggen.
Ploggen is een vorm van bloggen, maar dan met plaatjes. Je vertelt over je dag, aan de hand van foto’s. Geen geënsceneerde foto’s, maar truthies en slordige kiekjes van de dingen waar je mee bezig bent.

Ik vind het een beetje stom, dat ploggen. (Hoewel ik dan wel weer een aantal plogs gretig volg.)
Want hebben we daar niet instagram voor?
Moet er niet gewoon tekst op een blog?
Nja.

Ik ben geloof ik stiekem aan het overwegen om er straks tijdelijk mijn toevlucht toe te nemen.

We hebben straks precies 28 dagen om ons huidige huis leeg te pakken en ons nieuwe huis te verbouwen.
Haha.
Haha.
Want het is niet zo dat we verder vrij zijn ofzo, in die vier weken. Het leven gaat gewoon door.
Henk reist dagelijks naar Zwolle en ik …ja, ik.
Op z’n minst zie ik aankomen dat ik weinig tijd heb om te bloggen. En dat zou best eens jammer kunnen zijn, want zo’n verhuizing/verbouwing gaat natuurlijk een heleboel hilariteit opleveren. (Ik wil eigenlijk altijd dat het hilarie is. Net als hysterie. Maar dat terzijde.)
Dus misschien moest ik proberen een en ander in plaatjes te vangen.
(Ik zal dan eerst eens 3462783 foto’s van mijn iPhone moeten gooien, voor wat ruimte.)

Off topic:
Ik boekte een reisje naar Berlijn!
In de meivakantie.
Bold, hè.
Ik dacht: na zo’n verhuizing moeten we er vast even tussenuit.
Leve HiSpeed en Airbnb!



(Berlijn-tips? Graag!)


Nog zo'n rage. Maar gelukkig.

3 opmerkingen:

LEHTI zei

Je gaat verhuizen en vraagt Berlijntips?... heerlijk!

Ik vierde er net oud & nieuw bij mijn zus, die er sinds twintig jaar woont (het is me wat, met zussen in den vreemde, gelukkig is Berlijn per trein dichterbij dan Hawai ;) Ze was er reisgids op o.a. de trabisafari.http://www.trabi-safari.de/

De vraag is, wat wil je weten? Een speeltuin in een kerk? een kameel naast een voetbalveld? Of gewoon over smalspoor met de draisine :-)
http://lehti-paul.blogspot.nl/2012/06/zossen-en-hollande.html

En mocht je er met hemelvaart zijn, dan kan je er ook nog over de snelweg fietsen, bij de 'Sternfahrt'. Of Henk kan zich bezatten op de 'herrentag' http://lehti-paul.blogspot.nl/2011/06/groningen-pritzwalk-berlijn-in-de-nacht.html

Bereid je in elk geval voor op de 'Berliner Snauzer', Hoezo 'Anders nog iets mevrouw?', als u nog wat had gewild, had u het me wel gevraagd, en hopla, daar wordt je wisselgeld op de toonbank gekwakt. Is geen toeristenhaat hoor, zo doen ze dat daar gewoon. Viel Spass! Berlijn is super!

Aukje zei

Ga er in elk geval fietsen! Met een gids die veel van de Berlijnse muur weet, heb ik ooit gedaan, heel leuk.
En dansen in Berghain. Heb ik elders gedaan, maar Berghain schijnt het helemaal te zijn. En via internet tevoren kaartjes bestellen voor bezoek aan de Reichstag, anders kom je er niet in, en de Reichstag móet.

Plezier!

Limoentje zei

Ohja, dat ploggen... Daar snap ik het nut ook niet helemaal van. Ik sla ze dan ook gewoon over.

Succes met de verhuizing!