woensdag 17 oktober 2012

And it felt great

45 reacties – okee, met een paar dubbele ertussen – ik scháám me bijna!
Ik dacht vandaag een paar keer: Wat laat je je weer in de kaart kijken, Novy! Zo’n smeekbede om reacties, is dat nou nodig? Daar moet je toch boven staan!

Maar toch is het fijn. Om te weten dat u daar bent, aan de andere kant van mijn scherm.

Tegen de ‘Ik blog puur voor mezelf en voor mijn kinderen’-mensen zou ik willen zeggen: Koop een dagboek. Of maak een mooi worddocument. Maar val ons er dan niet mee lastig, hè.
Het is namelijk onzin. Bloggen is performance.
Als Lady Gaga (ja, sorry, haha, ik vergelijk mezelf graag met Lady Gaga) het puur voor zichzelf zou doen, zou ze wel alleen in de badkamer zingen. Maar dat doet ze niet, ze staat voor volle zalen. Met mensen die applaudisseren.
Ik voelde me de laatste tijd als Lady Gaga die achter een metersdikke muur stond op te treden.
Aan mijn statcounter kon ik zien dat het met de kaartverkoop prima ging, maar ik kon het applaus niet horen.

Vandaag brak ik eigenhandig de muur af.
And it felt great.

Maar laten we afspreken dat u nu niet elke dag krampachtig gaat reageren.
Met uw grote vingers op het kleine smartphoneschermpje.
Ik zou me maar ongemakkelijk voelen.


Mijn volgende logje zal overigens de titel dragen: De terugkeer van haha - een capitulatie

17 opmerkingen:

sanneke zei

Staat je goed hoor, zo'n vleesjurk! Ik herken dit natuurlijk: als je wat schrijft, wil je reactie. En wel liefst zo veel mogelijk. Dus al de mensen die zeggen: ik lees altijd mee maar reageer eigenlijk nooit: waarom?! Doe het wel! Reageer! Waarderen blogschrijvers zeer.

Anoniem zei

Wat ook prettig is aan al die reacties is dat ik nu weet dat het door die fijne iPhone komt dat reageren zo ingewikkeld is. Het ligt niet aan mij, het is Apple's fout! Enne, heerlijk alweer een blogje vandaag. Deze frequentie wordt zeer gewaardeerd. Ook al. Groet vanuit het altijd gezellige Ede

Susy zei

Ik heb een logje geschreven, Gaga...

WEL REAGEREN HE!

Vleesjurk.

Cisca zei

Ja. Hier kan ik hartelijk om lachen.
En ik reageer dus niet op je volgende logje. Vermoed ik.

Jack zei

Leuk stukje!

LEHTI zei

Bedankt voor het kijkje in je kaarten. En nu wil ik taart. Want het zijn er vijftig novy, vijftig!
ha!

Kristel zei

Lady Gaga in de badkamer, haha.

Anoniem zei

Haha

Anoniem zei

Even een reactie op Sannekes reactie. Ik ben dus zo'n anonieme bloglezer die zelden reacties achterlaat (en trouwens ook Sannekes blog leest;-)). Mijn vraag is als er al bv. 20 reacties staan of je de 21e reactie dan echt nog leest. Betwijfel dat een beetje. Maar misschien heb ik het mis?

Pien zei

Wanneer komt trouwens het blogje over die theorie over het einde van de Universiteit? Daar ben ik nog steeds benieuwd naar.

NOVY zei

@Pien jullie vergeten ook nooit iets hè? Zucht.

sanneke zei

Hoi anoniem. Nou en of ik (en ik denk Novy net zo) die 21ste of 51ste reactie ook lees. Met plezier. Als ik zie dat er het afgelopen uur 74 mensen op mijn blog kwamen lezen en er reageerden er maar twee, dan vind ik dat best jammer.

NOVY zei

Klopt, @Anoniem!

Iben zei

*zucht*
Ik had dus een heel verhaal geschreven bij je vorige stukje. Met m'n dikke worstenvingers op m'n iphone. Over hoe leuk ik je vind enzo. Maar toen ik het wilde plaatsen, was het weg. Jammer he?!

Nicolekebolleke zei

Leuke tattoo, Noof!

Daan zei

jaaa, wat Sanneke en Novy schrijven, alle reacties worden gelezen en gewaardeerd :-)

en ja, het lijkt echt of het minder en minder gebeurd ...

ik zal zelf ook weer eens reageren en niet enkel lezen, want ik maak mij het bij gebrek aan tijd ook af met niet reageren en wel erg leuk/mooi etc vinden.

Anoniem zei

When someone writes an article he/she retains the image of
a user in his/her mind that how a user can understand it.
So that's why this piece of writing is amazing. Thanks!

Also visit my blog post: website