woensdag 17 maart 2010

Tipje voor je blog: pont d amour

Ja, dacht ik vandaag. Waarover dan nu weer te bloggen?
Moet ik iets met Milly?
Met buurmannen in het algemeen?
Met de politie-die-je-beste-vriend-is?

Een blik op mijn telefoon bracht uitkomst.
Ha! Kijk aan. Ik hoefde niets met Milly, noch met buurmannen in het algemeen, noch met de politie!
Ik had namelijk een sms gekregen, mensen. Met een tip. Een anonieme tip, om toch een beetje in Milly-sferen te blijven. De sms was verstuurd vanaf een onbekend telefoonnummer en kan dus van iedereen afkomstig zijn. (Want als je op dit blog doorklikt naar mijn bedrijfje en vervolgens naar contact, dan vind je daar zomaar mijn mobiele nummer, blabla etc.)

Goed.
De tip.
Dit stond er:

Tipje voor je blog: pont d amour

Hetgeen bij mij vele vragen opriep.
Ten eerste (dus): wie is de afzender?
En verder: Wat is een pont d’amour?
Wat heeft de afzender met een pont d’amour?
Waarom denkt de afzender dat ik iets zou kunnen toevoegen aan dit onderwerp?
Wat is hierbij het belang van de afzender?
Betreft het hier een test? Win ik iets, als ik een bijzonder interessant en smeuiig stukje over een pont d’amour schrijf?
Nogmaals: wat is een pont d’amour? Een.... liefdesbrug? Is het de bijnaam van die ene brug over de Seine, waar ik in een verleden wel eens een amoureuze ervaring heb beleefd? (Mijn God..het is toch geen sms van....?)

Ik richtte me maar eens tot mister google.
Aha. Een pont d’amour. Het bestaat. Het is een ding. Een tussenstuk om de kloof tussen twee matrassen te overbruggen. En zo ziet het eruit:




Waarschijnlijk vindt u me nu heel dom, maar ik had werkelijk geen idee. Wij hebben namelijk gewoon een heel matras. Van 1.60 m. aan één stuk. Dat wilden we destijds omdat we zo’n hekel hebben aan zo’n hinderlijke spleet. Die we natuurlijk wel kennen, van bedden in een hotel, of een vakantiehuisje. Waar we dan altijd handdoeken in proppen.

Maar goed. Een pont d'amour dus. Op zich best wel een term die hoge verwachtingen schept, vind ik. But maybe that's just me.
En ik vrees ook dat de persoon die me de sms stuurde wel enigszins teleurgesteld zal zijn over dit epistel, maar meer kan ik er echt niet van maken.

Sorry.
(Zal ik je anders even bellen? Ik heb je nummer.)

24 opmerkingen:

Herma zei

Ha! Haha! Ha!
Wij hebben 'em! Nooit hebben wij iets, maar dit hebben we! Het heet dus pont d amour.
Wij noemen hem altijd 'dat ding tussen de matrassen'.
(l'objet dans les matelasses?)

NOVY zei

@Herma: entre. Entre les matelasses. Denk ik dan. Maar joh: jullie hebben er één? Zal ik de geheimzinnige afzender naar jou doorsturen, als ik nog eens wat van hem of haar hoor?

Repel zei

eeeehm: het was niet je lief die je wilde verrassen met een weekendje weg?

quirk zei

Wat spannend, mysterieuze smsjes.
Daar zou ik horendol van worden.
Want ik MOET dan weten WIE dat IS.
Zeg maar.

Linda zei

Hahaha.
Die SMS is EN heel irritant, want van wie ?? En heel nuttig, want onderwerp voor logje.

Ik weet nou effe niet of ik wel of niet zo'n SMS zou willen krijgen.

sanneke zei

Ja maar... dat is nou echt exact wat wij nodig hebben! Echt! En het bestaat dus, wat een goed nieuws!

sanneke zei

Oh en Herma, werkt ie? Ik word altijd erg kregelig van 'op de spleet' liggen. :)

Toaske zei

Ik vind die spleet wel handig. Eerst lekker een tijdje lepeltje lepeltje op één matras en daarna lekker ieder naar ons territorium!

Astrid zei

En ik denk dan alleen maar. Wie heeft die belachelijke naam bedacht. Pont d'amour.
Zo van. Het moet toch een naam hebben. Iets romantisch. Ah wacht. Dan doen we het in het frans. Ja.

Iets met amour doet het altijd wel goed. Ja.

En dat ze jou dan ook nog hierover smsen... Heb je niet stiekem gebeld. Zonder nummerherkenning. Om te horen wie het was?

Herma zei

Ah, ja. Entre. Natuurlijk. Mijn frans is vrij roestig. En de geheimzinnige afzender hoeft niet naar mij te worden gestuurd, hoor. Hoewel wel spannend, maar ik wacht ook al een telefoontje af van een mevrouw die ik in de supermarkt beloofd had vuilniszakken te testen... Ik zou het nog druk mee krijgen.

Enneh, Sanneke: Ja! Superhandig. Nooit meer in het ravijn! En gewoon bij Ikea, dus je hoeft er heul de grens niet voor over! (misschien alleen even je eigen grens, zoals bij zoveel gerommel met Ikea spullen, maar als 'ie zit, zit 'ie)

Anoniem zei

wij hebben er ook een! EEn liefdesbrug! Het ding zakt in sommige omstandigheden alsnog tussen de matrassen, maar ala, in rustige nachten werk de brug prima.

Geen afzender bij de sms? Je ziet bij SMS toch altijd het 06-nummer? (weet ik inmiddels uit nare ervaring)
`gewoon even bellen wat de zender er mee voor heeft je dit te melden.

Mijn volgende matras wordt trouwens ook een tweepersoons hoor, en een tweepersoonsdekbed (hebben we nu ook niet, in een vlaag van onafhankelijkheid gekocht).

Liefs Muts Moniek

Wondelgijn zei

Ik was het in ieder geval niet! Net als jij hebben wij een matras bestaande uit 1 deel!! Lekker cosy....
De foto van Parijs (? denk ik?) .... heerlijk! Zou zó willen gaan!!

Anoniem zei

nou ook nog nooit van gehoord zo´n ding.
Wij hebben, helaas, wel twee losse matrassen aangezien we verstelbare lattenbodems hebben.
Zodat we gezellig in bed tv kunnen kijken..
maar dan werkt zo´n brug natuurlijk ook niet als een kant hoger dan de andere gaat.
Nee helaas dus geen oplossing voor de spleet bij ons.
Manja

Ilse zei

misschien een geheime aanbidder?
hoe kan je nou anoniem smsen?

NOVY zei

@Ilse: waarmee ik dus bedoel dat het niet iemand is die in mijn adresboek staat en dat hij of zij geen naam heeft gegeven. Ik kan natuurlijk best even bellen, of terug smsen, maar ik vind het eigenlijk wel lollig zo.

Nicole zei

Goh, dat wist ik ook niet. Ik dacht eerder aan een brug of zo. Ook wij hebben gewoon een degelijk groot matras, en dus geen pont d'amour nodig. Eerder een schuttinkje.

Nicoleke zei

ja wij hebben hem dus.
Een liefdesbrug, noemden ze het bij onze beddenspeciaalzaak.

Anita zei

ik kende het wel, maar heb a. een tweepersoonsmatras en b. ik lig er alleen in ;) leuk logje, dat wel. thnx anononieme smsser! en thnx Novy!

Joeltje zei

WIj hebben sinds kort ook `een spleet` in bed en dat klinkt trouwens wel heel ranzig. Maar zo´n ding kan toch niet werken, dan lig je weer omhoog. Of niet dan? En wij hebben trouwens een koophuis, in 't huurhuis hadden we één groot matras. Dus die snapte ik niet.
En ik zou never nooit niet NIET terug kunnen sms'en. Maar toch, wel ook heel spannend. Eigenlijk.

Joeltje zei

Schiet me ineens te binnen.. wij hebben sinds een week gsmnummers op ons werk (jaja, lekker bij de tijd). Nu krijg ik ineens wel vaker smsjes van cliënten terug als ik ze niet hebben kunnen bereiken, die herkennen mijn nummer nog niet... En brutaal joh: "jonge wie ben jij ja" en "wat moet je".
Doe dan maar liever een blogtip.

NOVY zei

@Joeltje: Ik heb het ff veranderd in vakantiehuisje. Want dat bedoelde ik dus.

Cisca zei

We hebben sinds kort een enorm matras. Ik weet niet eens hoe groot, maar het is een king size, zoals ze dat hier noemen. En echt, mijn leven is nu een stuk beter. Sinds het grote matras.

Iben zei

hahaha! "Op zich best wel een term die hoge verwachtingen schept, vind ik. But maybe that's just me."
Grappig.

Door zei

Haha, die reacties. Een liefdesbrug. Ik stel me er toch wat anders bij voor. Maar ja, ik ben een romantische ziel.