donderdag 5 februari 2009

De gemiste en de gepakte kans

Het was misschien leuk geweest als ik vandaag wat had geschreven over Dirty Dancing. (U weet wel, dat dansvehikel met Patrick Swayze in zijn betere dagen.) Want die was weer eens op teevee, gisteravond. En ik had best een leuk verhaal te vertellen over die film. Over waar ik hem destijds gezien heb bijvoorbeeld, en met wie. En over wat we daarna deden.
Maar ja, kom er maar eens op. Ikke niet. Zij wel. Dus als u nou toch heel graag wilt weten waar ik Dirty Dancing zag, met wie, en wat we daarna deden, dan kan ik u verwijzen naar mijn reactie op haar stukje, voor de beknopte versie.

En onderwijl gooi ik het hier gewoon even over een andere boeg.
Wist u al dat wij (misschien) op wintersport gaan in de krokusvakantie?
Nee, dat kan ook bijna niet, want ik wist het zelf nog niet eens, tot een uur geleden. Want toen belde vriendin M.
En die zei dat ze met een heleboel mensen een heel groot huis hadden gehuurd. In Winterberg. En dat er (misschien) nog plaats was in dat huis. Voor ons, als we zouden willen.
En toen heb ik zomaar ja gezegd.
Ik dacht, ik grijp die kans!
Want joehoe! Eindelijk weer eens op de lange latten, na 15 jaar! Kijken of ik het nog kan! Aan Bo en Merlijn laten zien hoe échte sneeuw eruit ziet! En hun vader als die stuntelend in een berg tiefschnee verdwijnt! Hyper-enthousiast stuiterde ik door de kamer.


Maar nu word ik ineens ook een beetje zenuwachtig. Want het is al over 10 dagen. En ik heb een opdracht die nu dus nog eerder af moet. En we hebben helemaal geen skispullen. Echt niet. De kinderen hebben geeneens handschoenen, sinds ze die zijn verloren. En ik ga natuurlijk niet in mijn leren jas de berg af. We moeten winterbanden hebben, want die zijn verplicht in Duitsland.
Er is ineens zoveel dat ik moet regelen!

U begrijpt, mijn hoop is stiekem een beetje gevestigd op het tussenvoegseltje: misschien.

(Wordt vervolgd)

6 opmerkingen:

Jeanette zei

Nou misschien toch maar doen? Is weer een andere 'Time of your life' dan toen...lang gelee, en nu met man en kids de sneeuw in...

Nu man meesleuren voor spullen ;)
tIs uitverkoop wat skispullen betreft, hier gaat dochter binnenkort met school 5 dagen snowboarden in oostenrijk en aangezien wij nooit op wintersport gaan (geef mij maar n vakantie waarin ik niet zoveel kleren aan hoef, zeg maar) hebben we voor haar dus van alles moeten aanschaffen, en was nu mooi een hoop afgeprijsd.

NOVY zei

@Jeanette: maar het is dus niet aan ons. Vanavond of uiterlijk morgen horen we of er echt wel plaats is voor ons. En zo ja: dan gaan we natuurlijk.

Susy zei

woei! Wintersport met kids.
Ik ben ook al veel te lang niet meer geweest.
Maar momenteel met dat ongeleide projectijl (wauw, wat een woordspeling, die moet ik in een eigen logje gebruiken!) lijkt me dat ook nog niet zo'n goed idee.
Maar veel plezier, als het door gaat dan...

Jeanette zei

Oh dan had ik t ietsjes verkeerd begrepen.
Maare....dan duim ik dus hoor voor jullie, want tis toch wel lekker om er ff tussenuit te gaan?!

Cisca zei

Stel nou dat er geen plaats is he. Stel.
Dan boek je dus zondagmiddag gewoon een huisje of hotel voor jullie zelf, goed? Dan creëer je gewoon een kans.

Daan zei

To ski or not to ski?